پیش بینی بورس امروز سه شنبه 31 مرداد 1402

شاخص نیمه کانال 1.9 میلیونی را حفظ کرد اما همچنان حجم معاملات پایین است و خروج پول از بورس ادامه دارد.

پیش بینی بورس امروز سه شنبه 31 مرداد 1402

به گزارش زنهار، برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 31 مرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. در روز دوشنبه شاخص کل بورس 2 هزار و 411 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 956 هزار و 441 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 639 واحد بالا آمد و در رقم 674 هزار و 219 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 39 واحد رشد کرد و به رقم 25 هزار و 52 واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش 400 واحدی داشت و به سطح 121 هزار و 268 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز دو‌شنبه، 65 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 35 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز دو‌شنبه در بورس شرکت صنایع شیمیایی سینا (شسینا)، شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام) و شرکت بیمه البرز (البرز) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت پتروشیمی ارومیه (شاروم)، شرکت پخش رازی (درازی) و شرکت سرمایه گذاری مسکن سرچشمه (سرچشمه) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای سخزر (شرکت سیمان خزر)، شهد (شرکت قشهد) و سیلام (شرکت سیمان ایلام) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سیمان لار سبزوار (سیزوا)، شرکت عطرین نخ قم (نطرین) و شرکت بیمه معلم (ومعلم) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 35 نماد صف خرید داشتند و 98 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 57 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 80 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 16 درصدی به 531 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات امروز می‌روند که دیروز شاخص‌های بازار پس از 4 روز رشد کردند. شاخص کل بورس 0.12 درصد رشد کرد و شاخص هم وزن 0.1 درصد صعود کرد. 

دیروز ارزش معاملات خرد با رشد اندک 2 درصدی به 3 هزار و 541 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. 

شاخص با جلوداری شپنا، شستا، وغدیر، خودرو و فولاد رشد کرد. تعداد نمادهای سبز بازار نیز بیشتر بود و 65 درصد کل بازار را تشکیل داد. دیروز برای پنجمین روز متوالی پول حقیقی از بورس خارج شد . وبملت، ثفارس، خساپا، خودرو، خاور، فملی، شتران، خزامیا، فولاد، غگل و خگستر بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند.  

بدین ترتیب شاخص نیمه کانال 1.9 میلیونی را حفظ کرد. اما همچنان حجم معاملات پایین است و خروج پول تداوم دارد. فعلا به نظر نمی‌رسد در بازار نیروی صعودی قدرتمندی وجود داشته باشد. 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار