پیش بینی بورس امروز دوشنبه 30 مرداد 1402

در مجموع 4 روز اخیر، هزار و 754 میلیارد تومان سرمایه از بورس خارج شده است. بنابراین به نظر می‌رسد نیروهای نزولی در روندهای درونی بازار قدرتمندتر هستند.

پیش بینی بورس امروز دوشنبه 30 مرداد 1402

به گزارش زنهار، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های‌ بازار سهام ریزش کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 30 مرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 3 هزار و 478 واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن 3 هزار و 427 واحد افت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  89 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش 597 واحدی داشت. 

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت بین المللی محصولات پارس (شپارس)، شرکت پلاسکو کار (پلاسک) و شرکت قند نیشابور (قنیشا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت پگاه گلپایگان (غگلپا)، شرکت مواد اولیه دارویی البرز بالک (دبالک) و شرکت مبین وان کیش (اوان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای وایران (شرکت لیزینگ ایرانیان)، قپیرا (شرکت قند پیرانشهر) و تپمپی (شرکت پمپ سازی ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا)، شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) و شرکت هتل پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، 40 نماد صف خرید داشتند و 102 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 78 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 185 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 54 درصدی به 636 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز 

معاملات دیروز بورس تهران با روند نزولی شاخص کل آغاز شد. این روند در 90 دقیقه پایانی متوقف شد، با این وجود، شاخص در سطحی پایین‌تر از روز قبل ایستاد. شاخص هم وزن نیز روند مشابهی داشت و 60 درصد نمادها قرمزپوش بودند. 

نمادهای فارس، میدکو و وپاسار بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. در مقابل نمادهای خودرو، شستا و شبندر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند. 

اما دیروز تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای چهارمین روز متوالی منفی شد و 433 میلیارد تومان از بازار خارج شد. نمادهای وبملت، وآیند، خساپا، شستا، خودرو، فملی، فولاد، وبصادر، شتران و خاور بیشترین خروج سرمایه را داشتند.

در مجموع 4 روز اخیر، هزار و 754 میلیارد تومان سرمایه از بورس خارج شده است. بنابراین به نظر می‌رسد در روندهای درونی بازار نیروهای نزولی قدرتمندتر هستند. بازار با مازاد عرضه مواجه است و همچنان حجم معاملات پایین است.

ناظران معتقدند در صورت تداوم یک مسیر نزولی یا صعودی در 4 روز متوالی، می‌توان از شکل گیری یک روند صحبت کرد. با این تفاصیل به نظر می‌رسد امروز معاملات نزولی آغاز شود.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار