مقصر گرانی گوشت قرمز مشخص شد

آمارهای رسمی نشان می‌دهد مصرف گوشت قرمز در کشور کاهش یافته اما قیمت آن افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که تجربه نشان می‌دهد وقتی مصرف کالا یا محصولی کاهش می‌یابد، قیمت آن نیز روند نزولی پیدا می‌کند. یک فعال حوزه صنایع غذایی مقصر اصلی را کشتار دام مولد که در سال گذشته اتفاق افتاده، معرفی می‌کند.

مقصر گرانی گوشت قرمز مشخص شد

به گزارش زنهار؛ هژیر ضیایی جم - مدیرعامل مزرعه خوراک سالم - با بیان اینکه عرضه و تقاضا باعث شکل گرفتن قیمت می‌شود، به «اکوایران» می‌گوید: طبیعتاً وقتی عرضه هر کالایی کم شود، قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. در سال گذشته ما شاهد این بودیم که بسیاری از دام‌های مولد و نسل دامی ایران کشتار شد و همین امر موجب شده که امسال با کمبود دام مواجه باشیم و همین کمبود دام موجب شده که قیمت‌ها افزایش پیدا کند.

او در عین حال عوامل دیگری را در این مساله دخیل می‌داند و اضافه می‌کند: مواردی مانند نحوه توزیع و مدیریت دولت در مواقع مختلف در این مسیر موثر بوده‌اند.

ضیایی جم در تشریح این مورد می‌گوید: در یک برهه شاهد این هستیم که قیمت گوشت بسیار کاهش پیدا می‌کند و در زمانی دیگر، مجددا با کاهش توزیع قیمت گوشت به شدت افزایش پیدا می‌کند.

به گفته او، ریشه اصلی این نوسانات، دخالت‌های نامناسب دولتی در بازار است.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار