اعتراض مردم آلمان به ارسال سلاح برای اوکراین

هزاران نفر از مردم آلمان بار دیگر در اطراف دروازه نمادین «براندنبورگ» در مرکز برلین دست به تظاهرات زدند و مخالفت خود را با ارسال سلاح به اوکراین اعلام کردند.

اعتراض مردم  آلمان به ارسال سلاح برای اوکراین

مهر : هزاران معترض در آلمان بار دیگر در اطراف دروازه نمادین «براندنبورگ» در مرکز برلین دست به تظاهرات ضد جنگ زدند و در اعتراض به دولت آلمان خواستار پایان کمک تسلیحاتی به اوکراین شدند.

روسیا الیوم گزارش داد که هزاران معترض آلمانی در مخالفت با جنگ افروزی دولت آلمان در اوکراین با شعار «تأمین سلاح یعنی مرگ» علیه سیاست‌های دولت صدراعظم آلمان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش روسیا الیوم، معترضان در برلین خواستار توقف فوری ارسال تسلیحات به اوکراین، تعطیلی مجتمع‌های نظامی و اصلاحات سیاسی شدند.

همچنین، کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدیوهایی از تجمع هزاران معترض خشمگین در برلین منتشر کردند که نشان می‌داد معترضان با حمل پلاکاردها و پرچم آلمان که با تصویر کبوتر صلح تزئین شده بود، مخالفت خود را با سیاست «اولاف شولتز» در همسویی با ناتو علیه جنگ افروزی در اوکراین اعلام کردند.

سازمان‌دهندگان این تظاهرات گسترده در شبکه‌های اجتماعی از اولاف شولتز، صدراعظم آلمان خواستار توقف ارسال سلاح به اوکراین شدند. معترضان با خود پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود که باید هر چه زودتر با روسیه گفت‌وگو صورت بگیرد. آلمان به همراه آمریکا یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان سلاح برای اوکراین بوده است.

گفتنی است طی ماه‌های گذشته، بارها در سرتاسر شهرهای مختلف آلمان، تجمعات اعتراضی علیه دولت آلمان در مخالفت با مشارکت این کشور در جنگ افروزی در اوکراین برگزار شده است.

کشورهای غربی از جمله انگلیس و آلمان از ابتدای جنگ مقادیر قابل توجهی تسلیحات به اوکراین فرستاده‌اند. روسیه با این اقدام مخالف است و می‌گوید اقداماتی از این دست تنها جنگ را طولانی‌تر خواهد کرد.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات ویژه نظامی» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تا کنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند.

از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است که هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار