افزایش بی سر صدای قیمت نان کلید خورد

علی اصغر پابرجا در برنامه گفتگوی ویژه با موضوع بررسی وضعیت نان اجرا شد، هر گونه افزایش رسمی نرخ نان را رد کرد و گفت: نانوایان از سال ۱۴۰۰ به بعد نرخ جدید نگرفته اند و افزایش قیمتی رخ نداده است.

افزایش بی سر صدای  قیمت نان کلید خورد

به گزارش زنهار به نقل از فارس: رئیس اتحادیه نانوایان سنگک استان تهران اعلام کرد:‌ نانوایان از سال ۱۴۰۰ به بعد نرخ جدید نگرفته اند و افزایش قیمتی رخ نداده است.

 رئیس اتحادیه نانوایان سنگک استان تهران اعلام کرد:‌ نانوایان از سال ۱۴۰۰ به بعد نرخ جدید نگرفته اند و افزایش قیمتی رخ نداده است.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگک استان تهران، هرگونه افزایش نرخ نان را رد کرد اما تاکید کرد که در اسرع وقت باید نرخ کارشناسی شده نان را هر چه سریع تر در همه استان ها اعلام کنند که این کار تاثیر بسزایی در کاهش تخلفات گران فروشی وکم فروشی دارد.

مسئله گرانفروشی و کم فروشی مدتی است که موضوع گزارش رسانه ها بوده و گزارش تصویری هم چند روز گذشته از سوی صدا و سیما پخش شد که نشان می داد برخی از نانوایان در سطح شهر پول بیشتر از نرخ مصوب نان می گیرند یا در برخی موارد وزن چانه‌ها و نان کمتر است.

پابرجا در عین حال افزایش غیر رسمی قیمت نان از سوی نانوایی ها را رد نکرد آنجا که گفت:‌ تورم سالانه بالا رفته نانوا مجبور است به نحوی هزینه های خود را جبران کند. فقط آرد یارانه ای می گیرد که تنها ۱۰ تا ۱۲ درصد در نرخ نان تاثیر دارد،نرخ مایه خمیر، اجاره مغازه، مزد کارگر افزایش پیدا کرده اما قیمت نان هنوز ثابت مانده از این رو نانوایان برای جبران هزینه های خود به گران فروشی و کم فروشی روی آورده اند. با سرکوب قیمت نانوایی ها نمی توانند به کار خود ادامه دهند.

از نظر رئیس اتحادیه نانوایان سنگک استان تهران برای مدیریت این اوضاع باید در اسرع وقت نرخ کارشناسی شده نان را هر چه سریع تر در همه استان ها اعلام کنند که می تواند در کاهش تخلفات گران فروشی وکم فروشی دارد.

فروش نان کیلویی یکی از راهکارهایی بود که از سوی کارشناسان و مردم برای مقابله با کم فروشی مطرح می شد که اخیرا جلال مشاور وزیر اقتصاد گفت که این روش به خاطر اینکه احتمال دارد روی کیفیت نان پخت شده تاثیر بگذار فعلا منتفی است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار