پشت پرده انحلال کانون صرافان

در روزهای اخیر، تنش میان بانک مرکزی و کانون صرافان به شکل جدال لفظی بروز یافت و شب گذشته نیز بانک مرکزی با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه سنا از لغو مجمع عمومی کانون صرافان خبر داد.

پشت پرده انحلال کانون صرافان

به گزارش زنهار به نقل از اقتصادنیوز ، بانک مرکزی ساعتی پیش حکم انحلال کانون صرافان ایرانیان را اعلام کرد؛ حکمی که بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی، به دلیل آنچه «تخلفات و انحراف از اهداف، موضوع و وظایف و اختیارات کانون صرافان ایرانیان» خوانده شده، صادر شده است.

اطلاعیه بانک مرکزی همچنین در این اطلاعیه بر ابطال موافقت‌نامه تاسیس این کانون، صادره از بانک مرکزی نیز تاکید کرده است. 

این جدال در حالی است که کانون صرافان در دوره ریاست علی صالح آبادی بر بانک مرکزی، این کانون نقش محوری در سیاست های بانک مرکزی ایفا می‌کرد. 

حال که محمدرضا فرزین بر مسند نهاد سیاستگذاری پولی و مالی کشور تکیه زده، کانون صرافان به مرحله انحلال رسیدو البته مشخص نیست که چرا بانک مرکزی، برخورد ضربتی با کانون صرافان ایرانیان را در دستور کار خود قرار داد. 

هرچند پشت پرده این ماجرا مشخص نیست اما روابط عمومی بانک مرکزی امروز اعلام کرد با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در خصوص فعالیت و عملکرد کانون صرافان ایرانیان و انحراف از اهداف، موضوع و وظایف و اختیارات کانون و اساسنامه ثبتی آن، بر اساس تصمیمات متخذه توسط بانک مرکزی، موافقت نامه تاسیس کانون صرافان ایرانیان صادره توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابطال شده است. 

همچنین استنکاف از دستورات بانک مرکزی و عدم همکاری با این بانک، انحراف از اهداف، وظایف و موضوع فعالیت کانون، به حدنصاب نرسیدن جلسات شورای عالی طی چندین ماه اخیر، سرمایه‌گذاری و تحصیل سهام بر خلاف موضوع فعالیت، وظایف و اختیارات کانون به عنوان مهمترین تخلفات کانون صرافان، در اطلاعیه بانک مرکزی آمده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار