خودرو شوک بزرگی به بورس تهران وارد کرد!

بورس تهران از همان ابتدای معاملات دیروز به مدار منفی رفت و نزولی شد. به طوری که در پایان بازار شاخص کل با افت ۱۷۳۰۰ واحدی (معادل ۱.۲ درصد) مواجه شد و شاخص هم‌وزن هم عقب‌نشینی ۰.۹ درصدی را تجربه کرد.

خودرو شوک بزرگی به بورس تهران وارد کرد!

به گزارش زنهار؛ ارزش معاملات خرد دوباره افت نسبتا تندی را تجربه کرد و به کمتر از ۴۷۰۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع شیمیایی‌ها، پالایشی‌ها و فلزات و در بین نمادها هم پالایشی یکم، دارا یکم و شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حقیقی‌ها دوباره در سمت فروش فعال شدند و خروج پول سنگین ۳۸۰ میلیارد تومانی را رقم زدند. در روزی که حقیقی‌ها در سمت خرید صنعت خاصی فعال نبودند بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای نوری و شنفت بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در صنایع پالایشی و بانک‌ها و نمادهای شپنا و بپاس داشتند.

در پایان بازار دو سوم نمادها در مدار منفی معاملات بودند که از این میان ۱۹ واحد درصد نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان مواجه بودند. در سمت مقابل هم ۱۱ درصد نمادها صف خریدهایی به ارزش ۳۷۰ میلیارد تومان را تجربه کردند.

بانک مرکزی در آخرین اطلاعیه خود خبر از برگزاری مجدد حراج اوراق دولتی پس از وقفه‌ای ۵۵ روزه داده است.

نرخ بهره بازار بین بانکی با افزایش ۰.۰۹ واحد درصدی نسبت به هفته قبل به ۲۰.۷ رسید. شیب افزایش نرخ سود نسبت به هفته‌های گذشته کمی کاهش داشته است.

مدیر روابط عمومی سازمان بورس: با پیگیری‌های وزیر اقتصاد و ریاست سازمان بورس، پس از جلسات فشرده با وزارت صمت، ریاست محترم جمهور و معاون اول، مقرر شد اصلاح قیمت خودرو طی چند روز آینده مجددا در ستاد تنظیم بازار بررسی و اعمال شود.

وزیر صمت: بررسی قیمت‌گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار سپرده شد./سودآوری این صنعت برای دولت سیزدهم اولویت ویژه‌ای دارد و ما با تمام توان این هدف را پیگیری می‌کنیم.

حسینی کیا، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: مجلس با افزایش قیمت خودرو مخالف است زیرا با گران شدن کارخانه‌ای خودرو، بازار بیش از پیش ملتهب شده و بهای خودرو رشد افسارگسیخته‌ای خواهد داشت.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار