افزایش لاک پشتی قیمت نان

رئیس اتحادیه نانوایان بیرجند با اشاره به اینکه قیمت نان در بیرجند هنوز عادلانه نیست، گفت: نان لواش با وزن ۲۷۰ گرم ۶۰۰ تومان بوده که با ۲۰۰ تومان افزایش به ۸۰۰ تومان رسیده است که همین نان در شهر مشهد ۹۰۰ تومان است.

افزایش لاک پشتی قیمت نان

مهر : رئیس اتحادیه نانوایان بیرجند با اشاره به اصلاح قیمت نان در خراسان جنوبی گفت: نانوایان نسبت به شیوه اصلاح گلایه هایی دارند.

جواد مختاری اظهارکرد: قیمت نان در بیرجند اندکی اصلاح شده و افزایش داشته است ولی همچنان نسبت به استان‌های مجاور قیمت نان در استان پایین‌تر است.

رئیس اتحادیه نانوایان مرکز استان با اشاره به اینکه قیمت نان در بیرجند هنوز عادلانه نیست، گفت: نان لواش با وزن ۲۷۰ گرم ۶۰۰ تومان بوده که با ۲۰۰ تومان افزایش به ۸۰۰ تومان رسیده است که همین نان در شهر مشهد ۹۰۰ تومان است.

مختاری بیان کرد: در مورد نان سنگک نوع یک نیز با وزن ۵۰۰ گرم در قبل هزار و ۴۰۰ تومان بوده است که با افزایش اکنون دو هزار تومان است و نان سنگک نوع دو نیز با وزن ۵۰۰ گرم قبل هزار و ۸۰۰ تومان بوده است که اکنون دو هزار و ۴۰۰ تومان است.

وی با بیان اینکه ما در مورد قیمت نان سنگک اختلاف چندانی با استان‌های مجاور نیست ولی در مورد نان لواش و تافتون عادلانه قیمت گذاری نشده است، ادامه داد: نان لواش نوع دو قبل با وزن ۲۲۵ گرم ۷۵۰ تومان بوده است ولی اکنون با وزن ۲۷۰ گرم به ۹۰۰ تومان رسیدن است.

رئیس اتحادیه نانوایان بیرجند یادآور شد: وقتی افزایش قیمت با افزایش وزن نان همراه باشد چه سودی برای نانوا به همراه دارد.

مختاری با بیان اینکه نان تافتون با وزن ۶۰۰ گرم در قبل هزار و ۵۰۰ تومان بوده است، گفت: ولی اکنون وزن آن ۷۵۰ گرم و قیمت آن دو هزار و ۲۰۰ تومان مصوب شده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که عدم توازن قیمت نام در خراسان جنوبی با دیگر استان‌ها از جمله خراسان رضوی به همراه دارد، یادآور شد: این موضوع باعث می‌شود کارگر ماهر ما برای کار به مشهد برود چرا که در آنجا دستمزد بهتری دریافت می‌کند.

رئیس اتحادیه نانوایان مرکز استان گفت: مطمئن باشید در مورد نانوایی‌های لواش و تافتون به واسطه تصویب افزایش وزن نان در کنار افزایش قیمت، سودی برای نانوا نخواهد داشت.

مختاری افزود: از مسئولین می‌خواهیم در مورد یکسان سازی قیمت‌های نان با استان‌های مجاور اقدام کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار