از گوشت‌های پر سروصدای برزیلی تا افزایش تقاضای مرغ

خبرهای مهمی در هفته جاری در بخش کشاورزی منتشر شد که از مهمترین آنها می توان به ترخیص گوشت‌های وارداتی، قیمت مرغ و قاچاق دام اشاره کرد.

از گوشت‌های پر سروصدای برزیلی تا افزایش تقاضای مرغ

به گزارش زنهار به نقل از ایسنا، هفته جاری در بخش کشاورزی با خبر ترخیص گوشت‌های منجمد برزیلی بعد از یکسال از گمرک و نگرانی در مورد سلامتی آنها منتشر شد.‌خبری که سازمان دامپزشکی در واکنش به آن اعلام کرد که گوشت‌های منجمد برزیلی وارداتی سالم و قابل مصرف هستند و طی مدت این یکسال هم بر اساس استانداردهای لازم نگهداری شده‌اند و هیچ نوع افت کیفیت و سلامت ندارند.

یکی‌دیگر از خبرهای مهم هفته جاری قاچاق دام از کشور و راهکارهای جلوگیری از آن بود. مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک‌کشور کشور فعالسازی دامدار کارت و ارائه تسهیلات به دامداران، خرید داخلی دام با قیمت منصفانه، تحویل نهاده‌مدت دار و در نهایت تقویت صادرات را راهکارهایی برای جلوگیری از قاچاق دام از کشور عنوان کرد.

یکی دیگر از خبرهای منتشر شده این هفته نیز ثبات در بازار محصولات کشاورزی بود.رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اعلام کرد که طبق اعلام فائو تا سال ۲۰۵۰ قیمت محصولات کشاورزی در دنیا ۲تا ۳ برابر افزایش خواهد یافت و باید تلاش خود را برای ثبات بازار و افزایش تولید داشته باشیم.

از خبرهای مهم دیگر منتشر شده در این هفته می‌توان به صحبت های دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور اشاره کرد. رسولی تاکید کرد که اگر توزیع مرغ در شبکه های رسمی افزایش یابد مرغ در شبکه های غیررسمی کمتر می شود و قیمت ها نیز ثابت می ماند.

وی همچین به اینکه برخی دامداران به تعهدات خود برای فروش دام به دولت عمل نکردند و دام های خود را به شرکت پشتیبانی امور دام نفروختند نیز اشاره کرد.

 آخرین خبر نیز تشریح قیمت مرغ در بازار از زبان قائم مقام سازمان جهادکشاورزی استان تهران بود. بابایی با بیان اینکه هر کیلو مرغ در میادین میوه و تره‌بار به قیمت ۷۵ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد، گفت که روزهای اخیر به علت نزدیکی به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و نذورات مردم تقاضای خرید مرغ زیاد شده است. در حقیقت می‌توان گفت که عطش بازار باعث به وجود آمدن صف های طولانی شده اما مدت زمان ایستان در صف کمتر از ۱۰ دقیقه است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار