احتمال خروج مسکو از توافق غلات

هفته گذشته، رهبر روسیه اذعان کرد که به دلیل نگران‌های از احتمال دستگیر شدن بر اساس حکم دادگاه کیفری بین‌المللی، نمی‌تواند برای نشست ماه آگوست با کشورهای بریکس به آفریقای جنوبی سفر کند.

احتمال خروج مسکو از توافق غلات

به گزارش زنهار به نقل از اقتصاد نیوز : نشست دو روزه‌ای که از امروز پنجشنبه در سن‌پترزبورگ آغاز می‌شود، در بحبوحه انتقاد آفریقا از خروج روسیه از توافق غلات دریای سیاه و حملات به تأسیسات بندری اوکراین و در نتیجه بالارفتن قیمت‌های جهانی غذا برگزار می‌شود. برخلاف اولین نشست روسیه و آفریقا در سال ۲۰۱۹ که پوتین با ۴۳ سران کشورهای آفریقایی دیدار کرد، کرملین گفت که این‌بار تنها ۱۷ نفر قرار است در آن شرکت کنند.

به نوشته بلومبرگ، «دیمیتری پسکوف» - سخنگوی کرملین - «فشار بی‌سابقه» ایالات متحده و متحدانش را عامل کاهش مشارکت رهبران آفریقایی در این نشست دانست.

«یوری اوشاکوف» - دستیار سیاست خارجی پوتین - نیز مشارکت مقامات سطح پایین از ۴۹ کشور آفریقایی، با وجود فشار مخالفان روسیه را برجسته کرد.

«آندری کولسنیکوف» - عضو بنیاد کارنگی - برای صلح بین‌المللی گفت: «پوتین از اتحاد جماهیر شوروی تقلید می‌کند؛ اما روسیه پوتین اتحاد جماهیر شوروی نیست. روسیه قدرت نرم یا پولی برای خرید وفاداری ندارد. دوستان جدید او در آفریقا قابل‌اعتماد نیستند».

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار