پیام فوری به بازار دلار ایران

پس از سفر وزیر خارجه عمان به ایران در روز دوشنبه، رویترز در گزارشی در روز سه‌شنبه اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا طی معافیت ۱۲۰ روزه به عراق اجازه داده است تا پول برق ایران را به حساب بانک غیرعراقی واریز کند.

پیام فوری به بازار دلار ایران

به گزارش زنهار به نقل از تجارت نیوز نوشت : پس از سفر وزیر خارجه عمان به ایران در روز دوشنبه، رویترز در گزارشی در روز سه‌شنبه اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا طی معافیت ۱۲۰ روزه به عراق اجازه داده است تا پول برق ایران را به حساب بانک غیرعراقی واریز کند.

عراق به برق و گاز ایران وابسته است و در صورت قطعی گاز نیز در تولید برق داخلی به مشکل برمی‌خورد. چندی پیش دولت عراق اعلام کرده بود که به جای هزینه گاز ایران نفت به ایران خواهد داد ولی آنطور که معلوم است مشکل برق عراق برطرف نشد.

هرچند گفته می‌شود که ایران همچنان برای استفاده از پول خود در بانک غیر عراقی هم فقط می تواند کالاهای غیر تحریمی با مجوز آمریکا تهیه کند، ولی همانطور که در گذشته آزادی سه میلیارد دلار نشانه ای از بهبود روند مذاکرات بوده است، ارایه چنین مجوزی از سمت ایالات متحده به عراق آن هم یک روز پس از سفر وزیر خارجه عمان به ایران می تواند به معنای پیشرفت در مذاکرات غیر رسمی باشد.

چراغ سبزی که رویترز به دلار نشان داده در صورتی که ادامه دار باشد و سیگنال های بیشتری در مورد کاهش تنش منتشر شود می تواند کاهش دوباره دلار را رقم بزند.پس از سفر وزیر خارجه عمان به ایران در روز دوشنبه، رویترز در گزارشی در روز سه‌شنبه اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا طی معافیت ۱۲۰ روزه به عراق اجازه داده است تا پول برق ایران را به حساب بانک غیرعراقی واریز کند.

قیمت دلار در معاملات نقدی دیروز نوسان محدودی را ثبت کرد، ثبات نسبی اسنکاس آمریکایی در معاملات پشت خطی دیشب هم ادامه پیدا کرد.به عقیده معامله‌گران قیمت دلار به واسطه اخبار، محرم و آخر ماه، بی‌پول شده است و نرخ دلار جان بالایی ندارد. در معاملات سه‌شنبه یک خبر به بازار رسید که در عصر سه‌شنبه کنگره آمریکا برخی تحریم‌ها را در خاورمیانه برمی‌دارد. معامله‌گران می‌گویند این شایعه موجب شد تا قیمت دلار از کانال ۴۹ هزار تومان به سمت پله هشتم کانال ۴۸ هزار تومان برگردد.

سه‌شنبه شب برخی خبرها در مورد توافق در بین معامله گران برجسته شد. طبق این خبر که به نقل از رویترز منتشر شده بود، یک مقام اروپایی گفته فرصتی را تا پایان سال ۲۰۲۳ می‌بیند تا تلاش‌ها برای احیای توافق هسته ای و کاهش تنش با ایران انجام شود. در ادامه خبر گفته شده کشورهای اروپایی احتمالا تحریم‌های موشکی ایران را حفظ خواهند کرد. یعنی این خبر هم پالس مثبت داشت و هم منفی و هر کس باتوجه به پوزیشنش قسمت دلخواه را انتشار می‌داد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار