ببینید حقوق‌ها در ایران و جهان چقدر فرق دارند؟

مسولان درباره پایین بودن قیمت اجناس در ایران یا برابری نسبی آن با دنیا صحبت می‌کنند. آنچه در این میان معمولا به آن اشاره نمی‌شود، ارزش پول ایران در برابر ارزهای جهانی است.

ببینید حقوق‌ها در ایران و جهان چقدر فرق دارند؟

به گزارش زنهار به نقل از عصر ایران: گاهی از مسولان کشور می‌شنویم که قیمت اجناس در ایران کمتر از جهان است. آنها این حرف را به خصوص درباره قیمت بنزین و آب و برق و گاز می‌زنند. معمولا می‌گویند جنس در ایران نسبت به دنیا ارزان‌تر است، اما این فقط بخشی از ماجرا است. اگر قیمت همه چیز در ایران با کشورهای پیشرفته برابر یا حتی کمتر است، پس چرا زندگی اغلب مردم در ایران به سختی می‌گذرد؟

 مسولان درباره پایین بودن قیمت اجناس در ایران یا برابری نسبی آن با دنیا در بعضی موارد درست می‌گویند، قیمت بنزین در ایران در مقایسه با جهان کمتر است، حتی نسبت به کشورهای همسایه. یک بار هم روزنامه نزدیک به دولت ابراهیم رییسی، قیمت مرغ را با امریکا مقایسه کرد و گفت که در ایران ارزان‌تر است. اما نکته‌ای که در این میان گفته نمی‌شود این است که ایرانی‌ها چقدر حقوق می‌گیرند و مردم دنیا چقدر؟

آنچه در این میان معمولا به آن اشاره نمی‌شود، ارزش پول ایران در برابر ارزهای جهانی است. یک یورو در لحظه‌ای که این گزارش را آماده می‌کنم کمی بیشتر از ۵۴ هزار تومان و دلار بیش از ۴۹ هزار تومان است. یعنی پول ما در برابر پول کشورهای دیگر ارزش کمتری دارد، باید یک دسته از ریال بدهیم تا بتوانیم یک دلار بگیریم. نه تنها پولمان بی‌ارزش‌تر است، بلکه حقوق‌ها هم در ایران پایین‌تر است.

ما در این گزارش حقوق‌ها در ایران را با بعضی کشورهای اروپایی مقایسه کردیم و به نتایج جالبی دست یافتیم. گزارش را ببینید تا بیشتر بدانید.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار