وضعیت تنوع فایل فروش ملک در بازار تهران

خرید ملکی این روزها کار چندان ساده‌‌‌ای نیست و با وجود افت محسوس قیمت‌های پیشنهادی فروش در اغلب فایل‌‌‌های چند سال ساخت، همچنان معدود متقاضیان خرید که در بازار مسکن تهران در حال جست‌‌‌وجو هستند، به نتیجه دلخواه نرسیده‌‌‌اند.

وضعیت تنوع فایل فروش ملک در بازار تهران

به گزارش زنهار به نقل از دنیای اقتصاد: خرید ملکی این روزها کار چندان ساده‌‌‌ای نیست و با وجود افت محسوس قیمت‌های پیشنهادی فروش در اغلب فایل‌‌‌های چند سال ساخت، همچنان معدود متقاضیان خرید که در بازار مسکن تهران در حال جست‌‌‌وجو هستند، به نتیجه دلخواه نرسیده‌‌‌اند.

وضعیت تنوع فایل فروش ملک در بازار تهران

فاز جست‌‌‌وجوی متقاضیان مسکن اگرچه تعدادشان در بازار اندک است اما طولانی شده است. به اذعان واسطه‌‌‌های ملکی آنچه موجب طولانی شدن فرآیند جست‌‌‌وجو شده، کمبود فایل است. شاید در یک نگاه کلی به بازار شاهد افزایش روزانه تعدادی فایل فروش در بازار نقل و انتقال ملکی باشیم اما واقعیت این است که در هر محله، تعداد فایل آن‌‌‌قدر کم است که تقریبا هر جست‌‌‌وجوگری که قصد خرید خانه در آن محله را داشته باشد، تقریبا همه فایل‌‌‌ها را بدون استثنا بازدید کرده است.

علاوه بر تنوع پایین فایل‌‌‌های فروش که انتخاب ملک را دشوار می‌کند، مساله استطاعت نیز در این میان به شکل مانع سر گرفتن معاملات عمل می‌کند. اغلب متقاضیان خانه اولی و حتی متقاضیان تبدیل به احسن که اکنون در بازار حضور دارند، مایل به خرید خانه میانسال هستند چراکه این فایل‌‌‌ها را به اصطلاح «به‌‌‌قیمت رسیده» تلقی می‌کنند. این در حالی است که بعضا فایل‌‌‌های موجود در محدوده مورد جست‌‌‌وجوی آنها صرفا نوساز یا کم‌‌‌سن هستند و تعداد فایل‌‌‌های چند ساله بسیار محدود است. در نتیجه حتی اگر خانه‌‌‌ای با متراژ و موقعیت مناسب در این محله‌‌‌ها پیدا شود، متقاضی به احتمال زیاد با مشکل تامین مالی برای خرید روبه‌رو می‌شود. در حال حاضر همچنان سطح قیمت اعلامی فایل‌‌‌های نوساز و کم‌‌‌سن از سوی فروشنده‌‌‌ها بالاتر از حدود مورد انتظار بازار است و فروشندگان این واحدها در برابر جریان افت قیمت‌های پیشنهادی مقاومت می‌کنند.

1639559_742

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار