بلایی طبیعی در سرشت زندگی مردم ایران!

روزنامه آفرینش از افزایش قیما کالاهای اساسی به ویژه مرغ در روزهای اخیر گلایه کرده و به کنایه نوشته گرانی به بلایی طبیعی در سرشت زندگی مردم ایران تبدیل شده است!

بلایی طبیعی در سرشت زندگی مردم ایران!

به گزارش زنهار به نقل از روزنامه آفرینش از افزایش قیما کالاهای اساسی به ویژه مرغ در روزهای اخیر گلایه کرده و به کنایه نوشته گرانی به بلایی طبیعی در سرشت زندگی مردم ایران تبدیل شده است!

سال های متمادی است که مردم ایران اقتصادی نابسامان را تجربه می کنند و گرانی به بخش جدایی ناپذیر زندگی آنها مبدل شده است. اقشار مختلف یاد ندارند که طی چند دهه اخیر امورات و هزینه زندگی آنها کنترل شده باشد یا درآمدشان بیش از مخارجشان باشد و به سمت پس انداز رفته باشند.

گران شدن کالاها و خدمات برای مردم امری عادی شده و گویا این معضل تبدیل به بلایی طبیعی در سرشت زندگی مردم ایران درآمده است! درحالی که تمام این موارد گرانی علت و دلیل مشخص دارد که می توان یک به یک به آن رسیدگی کرد و جلوی گرانی را گرفت و یا آن به ثبات رساند. اما عزمی برای این موضوع دیده نمی شود و یا شیوه مدیریت ها به گونه ای نیست که بتواند مشکلات گرانی را چاره کند.

این روزنامه افزوده است:

تنها در یک فقره قیمت مرغ طی یک ماه اخیر باز هم افزایش پیدا کرده و به نرخ حدودا 100 هزارتومان نزدیک شده است. یک کیلو مرغ 100 هزارتومان! حیرت آور است. واقعا حیرت آور از اینکه به گفته مسئولان مربوطه تولید و واردات این محصول بیش از یک و نیم برابر مصرف داخلی کشور است، اما قیمت ها همچنان به گونه ای رشد می کند که گویا قحطی مرغ آمده و مردم مجبورند در صف مرغ دولتی بایستند و یک عدد مرغ به قیمت 75هزارتومان بخرند. خب پرواضح است که اگر میزان تولید و واردات بیش از نیاز کشور است، در چرخه توزیع آن فرصت طلبان و دلالانی وجود دارند که چرخه عرضه را مختلف و قیمت را بالا می برند.

درهمین یک فقره مسئولان نظارتی گزارش دهند که چه کرده اند و چرا نمی توانند جلوی افزایش قیمت ها را بگیرند. این حد فشار معیشتی بر مردم روا نیست، مسئولان باور کنند که زندگی با حقوق کارگری و کارمندی سخت و مشقت بار است. لطفا در انجام وظایف جدی باشید.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار