قیمت موتورسیکلت پرواز کرد!

وب سایت تجارت نیوز، در گزارشی از سبقت قیمت موتور سیکلت از خودرو در بازار ایران خبر داده است.

قیمت موتورسیکلت پرواز کرد!

به گزارش زنهار ، وب سایت تجارت نیوز، در گزارشی از سبقت قیمت موتور سیکلت از خودرو در بازار ایران خبر داده است.

قیمت موتورسیکلت پرواز کرد!

در بخشی از این گزارش می‌خوانیم:

* بررسی‌ها نشان می‌دهد که سرعت رشد قیمت موتور سیکلت از خودرو بیشتر شده است. تا جایی که اکنون برخی از مدل‌های وسپا گران‌تر از خودرویی نظیر جک J۴ قیمت خورده‌اند.

* موتور سیکلت به قدری بین مردم ایران محبوب است که خانه بیشتر مردم یک دستگاه از آن وجود دارد. البته این محبوبیت دردسر‌هایی هم برای جامعه به دنبال خود داشته است. به این شکل که بسیاری از دارندگان این وسیله نقلیه گواهینامه لازم برای راندن این وسیله را ندارند و معمولاً این وسیله نقلیه را به دلیل استفاده دم دستی بیمه هم نمی‌کنند. اما اکنون این وسیله نقلیه نیز هم‌پا با خودرو شتاب گرفته و خرید آن دیگر همچون گذشته آسان نیست.

* رایج‌ترین و اقتصادی‌ترین نوع موتور سیکلت در ایران موتور هوندا ۱۲۵ سی. سی است که اصطلاحاً به آن سی‌جی ۱۲۵ می‌گویند. این موتور در بازار ایران به پراید موتور‌ها نیز شهرت دارد. در اواخر دهه ۸۰ و همچنین سال‌های آغازین دهه ۹۰ امکان خرید این موتور با مبلغ ۵۰۰ هزار تومان وجود داشت.

* اما امروز به واسطه تورم، افزایش قیمت ارز و در نتیجه افزایش هزینه تولید این موتور در ارزان‌ترین حالت خود که توسط برند ایران دوچرخ تولید می‌شود با رشد ۱۱۴ برابری نسبت به ۱۳ سال پیش، ۵۷ میلیون تومان قیمت دارد.

* این افزایش قیمت موتورسیکلت باعث شد تا این وسیله نقلیه هم به فهرست کالا‌های کمتر دست‌یافتنی اضافه شود.

* ارزان‌ترین موتور سیکلت بازار که در دسته موتور‌های برقی قرار می‌گیرد متعلق به برند کویر موتور است که ۴۳ میلیون تومان قیمت دارد.

* گران‌ترین موتور سیکلت مجاز در بازار هم به محصول وارداتی وسپا ۱۲۵ سی. سی با کد مدل ۹۴۶ مربوط می‌شود که در محبوب‌ترین رنگ خود یعنی قرمز با قیمت ۹۱۵ میلیون تومان معامله می‌شود. این در حالی است که امروز، ۱۴ تیر ۱۴۰۲، جک j۴ در بازار آزاد خودرو ۷۹۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

* امروز یک موتور سیکلت کلاس اسکوتر کویر موتور صفر کیلومتر با قیمت ۸۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ در حالی که برای خرید نمونه کارکرده، اما وارداتی آن باید چندین برابر این مبلغ را پرداخت کنید.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار