قسط وام نهضت ملی مسکن کاهش یافت

به فاصله حدود یک ماه پس از اعلام رییس بنیاد مسکن در خصوص کاهش ۵ درصدی سود تسهیلات نهضت ملی مسکن، شورای پول و اعتبار امروز این کاهش را مصوب کرد.

قسط وام نهضت ملی مسکن کاهش یافت

به گزارش زنهار به نقل از تسنیم: به فاصله حدود یک ماه پس از اعلام رییس بنیاد مسکن در خصوص کاهش ۵ درصدی سود تسهیلات نهضت ملی مسکن، شورای پول و اعتبار امروز این کاهش را مصوب کرد.

بر این اقساط ماهانه وام مذکور ۷.۳ تا ۱۲.۹ میلیون تومان در بازپرداخت پلکانی خواهد بود.

رئیس بنیاد مسکن 14 مردادماه امسال  از کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن از 23 درصد به 18 درصد با دستور رئیس‌جمهوری و از طریق ورود منابع صندوق ملی مسکن به اعتبارات بانک‌ها خبر داده بود.

امروز وزیر راه و شهرسازی از کاهش 5 درصدی سود تسهیلات نهضت ملی مسکن با مصوبه شورای پول و اعتبار خبر داد.

دوره بازپرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن بدون احتساب دوره مشارکت 20 ساله است. در روش بازپرداخت پلکانی اقساط متقاضیان پروژه‌های طرح مذکور در دوره اول (سال اول) ماهانه حدود 7 میلیون و 357 هزار تومان باید پرداخت کنند.

این اقساط در سال پنجم به 8 میلیون و 281 هزار تومان و در سال دهم به 9 میلیون و 600 هزار تومان افزایش می‌یابد. در سال پانزدهم بازپرداخت وام، اقساط ماهانه 11 میلیون و 129 هزار تومان خواهد بود. در نهایت در سال بیستم اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن 12 میلیون و 901 هزار تومان است.

بنابراین متقاضیان در یک دوره 20 ساله برای وام 550 میلیون تومانی 2 میلیارد و 372 میلیون و 455 هزار تومان پرداخت خواهند کرد از این رقم حدود یک میلیارد و 822 میلیون تومان سود تسهیلات است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار