آگهی فروش خانه ۴۱میلیاردیِ زعفرانیه، ملت را شوکه کرد!

به تازگی، موجی از انتشار اخبار جعلی در فضای مجازی (توییتر و تلگرام) به راه افتاده است تا به قول منتشرکنندگانش، افکار عمومی را سنجیده و «براندازها» و «ضدانقلاب‌ها» را دست بیندازند.

آگهی فروش خانه ۴۱میلیاردیِ زعفرانیه، ملت را شوکه کرد!

به گزارش زنهار به نقل از برترین‌ها: به تازگی، موجی از انتشار اخبار جعلی در فضای مجازی (توییتر و تلگرام) به راه افتاده است تا به قول منتشرکنندگانش، افکار عمومی را سنجیده و «براندازها» و «ضدانقلاب‌ها» را دست بیندازند.

یکی از این اخبار که جنجال بسیاری به‌پا کرد، مربوط به توییت یکی از کاربران به نام «سعید حاتمی» است که با انتشار تصویری از آگهی فروش یک آپارتمان به قیمت ۴۱ میلیارد تومان، نوشت: «وقتی این ملک رو آگهی کردیم فکر نمیکردیم انقدر جنجال کنه توی مجازی. دوستان بپذیرید این چیز زیادی نیست برای ۳۵ سال خدمت صادقانه‌ی پدر من برای جمهوری اسلامی. یذره ذهنتون رو باز کنید. ممنون.»

F0JXDrFWcAENwbY

با مرور کامنت‌هایی که زیر این توییت قرار گرفته و اصل را بر  صداقت گذاشته‌اند، به طور کاملا واضح، می‌توان وضعیت اقتصادی مردم را برآورد کرد.

کاربری به نام «احمد جان‌جان» به نوعی در دفاع از صاحب توییت برخاسته و تورم را علت اصلی این قیمت فضایی عنوان کرده است: «مردم به قیمت امروز نگاه میکنن و فکر نمیکنن که شاید یه نفر هزار جور قسط و وام و بدبختی داشته و به زور اینجا رو دهه ۷۰ و ۸۰ خریده و الان شده خدا تومن...»

«مستر صادقی» با کنایه‌ای اینطور نوشت: «من تا آخر عمرم کار کنم سه دنگ این خونه رو فک نکنم بتونم بخرم، تازه اگر قیمتش نره بالاتر. چه شغل دولتی خوبی داشته پدر. خدا سلامتیشون بده.»

«عباس قبادی» که گویا از پیش با صاحب توییت آشنایی داشته است، با یک شکلک خنده عنوان کرد: « چقد این رعیتِ ندید بدید بهت حسودی میکنن سعید جان.»

مکامله پینگ‌پونگی میان کاربر «شاون» و «سعید حاتمی» نیز جالب توجه است:

«-پدرت چیکاره بوده؟

+معاون اول ...

_... مگه معاون اول داره؟

+بعد از ۱۲۰ سال اگر اتفاقی برای ... بیفته، پدر من ... میشه.

+باشه، باور کردم!»

«معین آنشین» اما با یک مثال جالب، وضعیت اقتصادی مردم را نمایش داد: «فکرش رو بکنید من بعد از ۱۰ سال کار کردن تازه تونستم سه تا از سرامیکای دستشویی خونه بابای ایشون رو بدم رهن خونه .اونم اگر سرامیکاش ۶۰ در۶۰ نباشه و ۴۰ در۴۰ باشه.»

«زیبا جهانی»، کاربر دیگری، با اشاره به حقوق پایین معلمی، به طرح سوال مهمی پرداخت: «آقای حاتمی مشکل دقیقا همین جاست که یکی می‌تونه بخره و یکی نمی‌تونه بخره .پدر بنده بعد از ۵۰ سال معلمی، به زور یه خونه ۶۵ متری تو یه محله پایین تهران داره. بعد چطور پدر شما تونسته بعد از ۳۵ سال چنین خونه‌ای تهیه کنه؟ سوال دقیقا همین جاست!»

«مهدیه پالیزبان» نیز سوال مشابهی با موضوع «شکاف طبقاتی» مطرح کرد: «همه اون‌هایی که صادقانه خدمت کردن چنین ثروتی دارن؟ کاش از شکاف طبقاتی جامعه خبر داشتید تا لااقل طلبکار نباشید.»

کاربری به نام «هما» همچنین با کنایه سنگینی تحت عنوان «حقوق بازنشستگی»، نظر داد: «والدین ما که هر دو تحصیلکرده و شاغل بودند، خدمت صادقانه نکردند که امروز بازنشسته‌هایی با چند جور بیماری و یه حقوق بخور و نمیر هستند؟»

مسئله قابل تامل در این توییت این است که در ابتدای امر، قرار بر صداقت متن است اما گویا این کاربر در ادامه ترجیح می‌دهد به جعلی بودن توییت خویش اذعان کند؛ یکی از کاربرانی که برای این توییت کامنت گذاشته‌ بود، تصویری از چت خویش و «سعید حاتمی» منتشر کرد که در آن، به جعلی بودن توییت اشاره شده است:

در ادامه نیز یک کاربر به نام «محمدامین»، دیگر افراد را بخاطر متوجه نشدنِ جعلی بودن توییت، به سخره گرفت که پاسخ جالبی از سوی صاحب توییت دریافت کرد:

«محمدامین: کامنت کسانی رو می‌بینم که مثلا برای جهاد تبیین اینجان ولی قدرت تشخیص توییت فیک رو ندارن.

سعید حاتمی: همینه که همش عقبیم تو این جنگ!»

لازم به ذکر است که بر اساس لینکی که «سعید حاتمی» در بیوگرافی توییتر خود گذاشته، رسانه «ایران وایر» از او به عنوان یک «توییتری تاثیرگذار» نام برده است: «سعید حاتمی از کاربران توییتری است که با ۸ هزار و ۴۳۳ فالوئر، در تبلیغ سیاست‌های نظم حاکم می‌نویسد.

Screenshot+2023-07-04+at+09-09-23+(5)+توییتر+_+سعید+حاتمی+(@saeedha85)

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار