خریداران از بازار رفتند

​آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند در روزهای گذشته بازار طلا و سکه با رکود کم‌سابقه‌ای روبه‌رو شده است.

 خریداران از بازار رفتند

به گزارش زنهار به نقل از  خبرگزاری خبرآنلاین، بازار سکه و طلا در حالی دیروز در صعودی حرکت کرد که به باور فعالان بازار، تقاضا در بازار به شدت کاهش پیدا کرده و خریداران ترجیح داده‌اند برای خرید دست نگه دارند.

این موضوع را حتی رییس اتحادیه طلا و جواهر در اظهارنظر اخیر خود عنوان کرد و گفت: این وضعیت از ماه رمضان آغاز شد، در ماه شوال کمی بهبود یافت، اما پس از آن با ثبت‌نام خودروها و خبرهای سیاسی اقتصادی تقاضا کاهش یافت و رکود بی‌سابقه‌ای در بازار اتفاق افتاده است.

نادر بذرافشان همچنین تاکید کرد: شرایط ثبات و کاهش قیمت در بازار حاکم است، اما تا حدودی کاهش تقاضا تشدید شده؛ با این حال شرایط بازار بسیار خوب است و التهابی در آن دیده نمی شود.

برخی از تحلیلگران بازار باور دارند که خریداران این‌ روزها به واسطه اخبار و سیگنال های سیاسی از جمله سفر امیر عبداللهیان‌ به کشورهای عربی سعی دارند هوشمندانه رفتار کنند و از خریدهای هیجانی بپرهیزند.

گزارش‌ها از روند بازار طلا و سکه حاکی از آن است که قیمت هر قطعه سکه امامی به ۲۸ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان و هر مثقال طلا، ۱۰ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان قیمت پیدا کرده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار