سرمایه گذاری میلیاردی برای توت فرنگی!

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی گفت: ۲.۵ هزار میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری در حوزه توت‌فرنگی در کشور آماده است و البته ظرفیت بیشتری در این زمینه وجود دارد‌.

سرمایه گذاری میلیاردی برای توت فرنگی!

به گزارش زنهار؛ کریم ذوالفقاری شامگاه پنجشنبه در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری توت‌فرنگی کردستان در سنندج اظهار کرد: کردستان با فاصله زیادی از استان دوم (مازندران) رتبه اول را در تولید توت فرنگی و سطح زیرکشت این محصول دارد.

وی با بیان اینکه از سه هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیرکشت در کردستان ۶۵ هزار تن توت فرنگی تولید می‌شود، افزود: باید ظرفیت تولید توت فرنگی را به بیش از این رقم در استان برسانیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی ادامه داد: در خصوص فرآوری میوه و سردخانه و درجه‌بندی و بست‌ بندی باید ظرفیت‌های بهتری در کردستان ایجاد شود.

ذوالفقاری به وضعیت صنایع تبدیل و غذایی در استان کردستان گریزی زد و گفت: ظرفیت تولیدات استان بیش از سه میلیون تن است که یک میلیون و ۹۴۳ هزار تن ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی در کردستان وجود دارد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: واحدهای صنایع تبدیلی در شهرستان مریوان قابل توجه و واحدهای شاخص و بزرگی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در استان در حال اجرا است.

وی به مشکلات و تنگناها در حوزه کشت توت فرنگی هم اشاره کرد و افزود: کشت در مناطق شیب‌دار، پایین بودن سطوح بهره‌برداری، گران‌بودن فناوری‌های مکانیزه توت فرنگی، بالا بودن قیمت تمام شده محصول، بالا بودن درصد ضایعات محصول از تنگناها و مشکلات در این بخش است.

۶۵ مقاله علمی به این کنفرانس ارسال شده که از این تعداد ۲۵ مقاله در قالب سخنرانی و مابقی به صورت پوستر ارائه می شود.

از سوم تا پنج خرداد سال جاری سه رویداد مهم شامل کنفرانس علمی یافته های تحقیقاتی، همایش سرمایه گذاری و جشنواره توت فرنگی روستای شیان در استان کردستان برگزار می شود

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار