بازیافت صنعت پررونق آینده است

در یک دنیای ایده آل ما توانایی بازیافت هر چیزی را داریم اما متاسفانه در شرایط موجود این امر میسر نیست. آیا شما می دانید چه موادی قابل بازیافت هستند؟

بازیافت صنعت پررونق آینده است

به گزارش زنهار: این تصویر سازه ای را نشان می دهد که به مناسبت روز جهانی "بازیافت" از مواد قابل بازیافت در شهر بوینوس آیرس آرژانتین نصب شده است. در یک دنیای ایده آل ما توانایی بازیافت هر چیزی را داریم اما متاسفانه در شرایط موجود این امر میسر نیست. آیا شما می دانید چه موادی قابل بازیافت هستند؟

 

 مهمترین چیزهای قابل بازیافت


1-آلومینیم
قوطی های آلومینیمی 100 درصد قابل بازیافت هستند و بارها و بارها قابلیت بازیافت دارند.راحت تر بگوییم،با ساخت برندهای جدید از قوطی های بازیافت شده ما می توانیم نیاز به انرژی خود را به میزان 95 درصد کاهش دهیم.پس چرا کار بازیافت را با قوطی های نوشابه گازدار و آب میوه آغاز نکنیم؟
2-بطری های پلاستیکی پت
وفق بررسی های سازمان بازیافت ظروف،امریکایی ها سالانه 25 میلیارد بطری آب خریداری می کنند.این بد است که هنوز 80 درصد این بطری ها وارد اماکن دفن می شود.نباید این کار را متوقف کنیم؟ساخت پلاستیک از مواد بازیافتی دو سوم مصرف انرژی را کم می کند.از آنجا که بطری های پلاستیکی پت بیش از هر پلاستیک دیگری مصرف می شوند،بازیافت پت معمولا از ساده ترین بازیافت ها به حساب می آید.
3-روزنامه
کاملا منطقی است که در کنار سطل آشغال،یک سطل بازیافت مخصوص روزنامه و هر دورریزکاغذی قرار دهید. دایره حفاظت از محیط زیست ادعا دارد که یک سوم زباله های جاری ایالات متحده کاغذی هستند.ما باید درک کنیم که بازیافت کاغذ از منابع حفاظت نموده و انرژی را ذخیره می سازد.از سوی دیگر ، بازیافت کاغذ از گرفتگی اماکن دفن ممانعت به عمل می آورد.پس چه عاملی ما را از بازیافت کاغذ باز خواهد داشت؟
4-مقواهای موجدار
در 1996 ایالات متحده 29 میلیون کپه از مقواهای موجدار داشت که 13.8 درصد کل زباله های جاری بودند.بعد از آن زمان بود که جعبه های بزرگی به محل کارها آمده و اطمینان حاصل شد که تجزیه و بازیافت این مواد بخوبی انجام خواهد شد.پس از آن موضوع برای کارکنان هم به اندازه کافی روشن شد.
5-قوطی های فولادی
فولاد هم مثل آلومینیم است و بی آنکه ما را با خطر کاهش کیفیت مواجه کند می تواند بیش از یک بار بازیافت شود.در امریکای شمالی،هر سال بیش از 80 میلیون قطعه بازیافت می شود و این مقدار بازیافت معادل انرژی مصرفی 18 میلیون خانواده در یک سال را ذخیره می سازد.
6-بطری های پلاستیکی HDPE
بطری های HDPE می توانند توسط لوگوی کف ظرف شناسایی شوند(سه پیکان مثلثی شکل) هر اشغال باقیمانده و یا پلاستیک غذا می تواند بر رویه بازیافت اثر گذاشته و آن را آلوده گرداند.
7-ظروف شیشه ای
بازیافت شیشه 50 درصد انرژی را ذخیره می کند.با بازیافت هر ظرف شیشه ای انرژی لازم برای روشن کردن یک لامپ 100 واتی به مدت 4 ساعت فراهم می شود.بازیافت شیشه 20 درصد آلودگی هوا و 50 درصد آلودگی آب را کم می کند و یک توده از شیشه که از مواد بازیافتی درست شده باشد 250 پوند از ضایعات معدنی را کم می کند.شگفت آور نیست؟
8 و 9-مجلات و کاغذ درهم
عوامل زیادی هستند که بازیافت کاغذ را توجیه پذیر می سازند.بازیافت یک کپه کاغذ مانع از قطع 17 درخت گردیده و از هدرروی 7000 گالن آب ممانعت به عمل می آورد.
10-رایانه ها
وابسته به حالت ماشین،رایانه ها می توانند از دو راه بازیافت گردند.رایانه های قدیمی که کار می کنند را به دوستان و اعضای فامیل بدهید و یا آن ها را در اختیار شرکت های غیر انتفاعی که از زباله شدن رایانه ها ممانعت به عمل می آورند بگذارید،هر چند کار شما ممکن است موجب شود رایانه توسط کسی که توانایی مدیریت درست و حسابی آن را ندارد مورد استفاده قرار گیرد.رایانه هایی که کار نمی کنند را به مراکز بازیافت بفرستید تا قطعات آن جدا شده و عناصر مهم آن بازیافت گردند.
 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار