دلیل ورشکستگی این بانک معروف مشخص شد

براساس اظهارات اخیر مدیرعامل سابق بانک «فِرست ریپابلیک»، عامل سقوط این بانک «سرایت ورشکستگی سایر بانک‌های منطقه‌ای آمریکا» بوده درحالی که نهادهای تنظیم‌گر درباره خط‌مشی، نقدینگی یا عملکرد مدیریت این بانک ابراز نگرانی نکرده‌ بودند.

دلیل ورشکستگی این بانک معروف مشخص شد

به گزارش زنهار؛ مایکل رافلر (Michael Roffler)، در مطالبی که برای جلسه استماع کمیته بانکداری سنا آماده کرده بود، اظهار کرد: در نتیجۀ وحشت از ناایمنی بانک‌های منطقه‌ای، طی چند هفته در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سپرده از بانک فِرست ریپابلیک برداشت شد.

وی اظهار کرد: فکرش را هم نمی‌کردیم که بانک سیلیکون‌ولی و بانک سیگنچر ورشکسته شوند یا اینکه ورشکستگی آن‌ها باعث خروج چشمگیر سپرده‌ها از بانک ما شود.

بنا به اظهارات وی، بخش حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا (DFPI) و شرکت بیمه سپرده فدرال، به طور منظم وضعیت مالی و خط مشی فِرست ریپابلیک را بررسی می‌کردند.

نهادهای تنظیم‌گر کالیفرنیا، بانک فِرست ریپابلیک را در اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) تعطیل کردند و دارایی‌های آن را به شرکت خدمات مالی و بانکداری جِی‌پی‌مورگان چِیس فروختند تا راه‌حلی برای بزرگ‌ترین ورشکستگی بانکی آمریکا از بعد از بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی بیابند و به زنجیره آشفتگی بانکی این کشور پایان بخشند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار