خسارت کاربران تاکسی‌های اینترنتی پس از مشکلات بنزینی جبران می‌شود

به دنبال گران شدن خدمات تاکسی‌های اینترنتی پس از مشکلات بنزینی هفته گذشته، این شرکت‌ها به کاربران وعده جبران دادند.

خسارت کاربران تاکسی‌های اینترنتی پس از مشکلات بنزینی جبران می‌شود

به گزارش زنهار؛ حمله سایبری به سامانه توزیع سراسری سوخت کشور و از کار افتادن هم‌زمان همه پمپ‌های بنزین از مهم‌ترین خبر‌هایی بود که در هفته گذشته رخ داد، اتفاقی که مشکلات مختلفی برای مردم به همراه داشت. البته به‌سرعت با آن مقابله و روند سوخت‌رسانی در پمپ‌های بنزین از سر گرفته شد. با وجود این، اگر در یکی دو روز ابتدایی وقوع این حمله سایبری به استفاده از تاکسی‌های اینترنتی اقدام کرده باشید، حتما متوجه افزایش قیمت خدمات این سرویس‌ها در آن بازه زمانی شده‌اید. این موضوع اعتراض کاربران این سرویس‌ها را هم به همراه داشت و در نهایت باعث شد تپسی و اسنپ مجبور به واکنش شوند. این ۲ شرکت جبران خسارتی را که کاربران به دلیل گران شدن ناگهانی قیمت‌ها متحمل شدند وعده داده و تسهیلاتی را برای این منظور در نظر گرفته‌اند.

تپسی دراین‌باره اعلام کرده است همه کاربرانش که روز سه‌شنبه و در ساعات اولیه ایجاد اختلال در سامانه سوخت‌رسانی با افزایش ناگهانی و غیرمعمول هزینه سفر روبه‌رو شدند، مابه‌التفاوت هزینه سفرهایشان با هزینه سفر در شرایط معمول را از تپسی دریافت خواهند کرد. این مابه‌التفاوت در روز‌های آینده به اعتبار تپسی کاربران افزوده خواهد شد.

تپسی در توضیحات خود آورده است در همان ساعات اولیه، این شرکت اقداماتی از جمله کنترل دستی قیمت‌های سفر برای جلوگیری از افزایش غیرمعمول قیمت، پرداخت مابه‌التفاوت هزینه بنزین سهمیه‌ای و آزاد به ازای هر سفر به رانندگان با هدف کاهش نگرانی آن‌ها درباره تأمین بنزین و ایجاد طرح‌های تشویقی برای رانندگان با هدف افزایش سفیران فعال در سطح شهر را انجام داده است.

اسنپ هم که در همان ساعت‌های اول وقوع این حمله سایبری اعلام کرد به دلیل افزایش تقاضای سفر و کم شدن تعداد خودرو‌های خود، کمیسیون دریافتی شرکت از سفر‌ها را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد تا مانع افزایش قیمت سفر شود، اقدامی که به نظر آن‌قدر‌ها کاربردی نبود. در نهایت، این شرکت هم برای جبران ضرر مردم و همراهی با مسافرانی که در ساعات اولیه اختلال در سوخت‌گیری بنزین، هزینه اضافه در سفر خود پرداخته بودند، ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفته است.

این اولین بار نیست که افزایش قیمت خدمات این شرکت‌ها صدای اعتراض کاربرانشان را به دنبال داشته است.

تاکسی‌های اینترنتی در شروع کار خود، قیمت‌هایی به‌شدت منصفانه‌تر از تاکسی‌های تلفنی داشتند. همین موضوع هم باعث استقبال مردم از آن‌ها و محبوب شدن خدماتشان بین کاربران شد. اما در ماه‌های گذشته، افزایش قیمت آن‌ها به اندازه‌ای رسیده است که در مواردی اگر مثل سال‌ها پیش، به سراغ تاکسی تلفنی‌ها و تاکسی‌های خطی بروید، نه‌تن‌ها هزینه بیشتری پرداخت نخواهید کرد که شاید سفرتان ارزان‌تر هم تمام شود.

به نظر می‌رسد نظارت‌ها بر این مجموعه‌ها باید بیش از گذشته افزایش یابد تا شرکت‌ها نتوانند هزینه سرویس‌های خود را هر مقداری که می‌خواهند افزایش دهند و از بازار شبه‌انحصاری به‌وجودآمده سوءاستفاده کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار