سقف قیمت مسکن در تهران شکسته شد

امیرآباد محله‌ای در منطقه ۶ شهرداری تهران است که به طور کلی در شمال خیابان کارگر و بالاتر از بزرگراه جلال آل احمد واقع شده است.

سقف قیمت مسکن در تهران شکسته شد

به گزارش زنهار، امیرآباد محله‌ای در منطقه ۶ شهرداری تهران است که به طور کلی در شمال خیابان کارگر و بالاتر از بزرگراه جلال آل احمد واقع شده است.

دلیل نام‌گذاری این محله تاسیس آن به دست امیرکبیر بوده، اما در چند سال اخیر به خیابان کارگر تغییر نام یافته و اصلی‌ترین خیابان این محله نیز کارگر شمالی است.

اکثر شهروندان تهران محله امیرآباد را به برج‌های سه‌گانه مسکونی آ.اس.پ، مراکز تفریحی و خرید و برج بین‌المللی تهران می‌شناسند.

دسترسی محله امیرآباد

امیرآباد به دلیل نزدیکی به بزرگراه‌های متعدد دسترسی خوبی به سایر محله‌ها دارد. از سوی دیگر دسترسی آن به حمل و نقل عمومی همچون ایستگاه مترو، تاکسی و اتوبوس هم راحت است و می‌توان بدون استفاده از اتومبیل شخصی در این محله تردد کرد. امکانات رفاهی هم در این محله سطح قابل قبولی دارد که تشکیل شده از امکانات درمانی، آموزشی و خدماتی است.

تنها مشکلی که در این محله به وضوح وجود دارد، ترافیک زیاد و آلودگی هواست که تردد در این محدوده را به‌ویژه برای ساکنان با مشکل مواجه می‌کند. نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به محله را نیز می‌توان ایستگاه جهاد و تربیت‌مدرس دانست.

بافت امیرآباد

امیرآباد در مجموع محله‌ای اداری و فرهنگی محسوب می‌شود. چندین دانشگاه و اداره در این محله قرار دارند که سبب تردد زیاد روزانه در آن شده است. در میان ساختمان‌های این محله هم آپارتمان‌های نوساز و هم خانه‌های قدیمی به چشم می‌خورند.

بر اساس آگهی‌های فروش مسکن این محله قیمت آپارتمان‌هایی با متراژ ۶۰ تا ۸۵ متر از حدود چهار میلیارد تومان شروع می‌شود و به حدود ۱۰ میلیارد تومان می‌رسد./ خبرآنلاین

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار