خبر مهم برای سربازان؛ عیدی در راه است؟

رییس مجلس گفت: محرومیت زدایی ها که اتفاق می‌افتد در بخش‌های مختلف باید مورد توجه باشد. در دو سال قبل یعنی در سال ۹۹ حقوق سربازان که جمع کثیری از جوانان کشور هستند و جمعی از آن متأهل هستند و معمولاً هم قشر ضعیف ما هستند، ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان بود اما امروز یک فرد متأهل که به خدمت سربازی می‌رود، بیش از ۷ میلیون تومان و اگر در مناطق عملی باشد، بیش از آن حقوق می‌گیرد و این کمک‌ها هم سیاست‌های جبرانی ما بود.

خبر مهم برای سربازان؛ عیدی در راه است؟

به گزارش زنهار، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس گفت: محرومیت زدایی ها که اتفاق می‌افتد در بخش‌های مختلف باید مورد توجه باشد. در دو سال قبل یعنی در سال ۹۹ حقوق سربازان که جمع کثیری از جوانان کشور هستند و جمعی از آن متأهل هستند و معمولاً هم قشر ضعیف ما هستند، ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان بود اما امروز یک فرد متأهل که به خدمت سربازی می‌رود، بیش از ۷ میلیون تومان و اگر در مناطق عملی باشد، بیش از آن حقوق می‌گیرد و این کمک‌ها هم سیاست‌های جبرانی ما بود.

وی در رابطه با اینکه آیا مجلس به تنهایی می‌تواند در مورد حقوق سربازی تصمیم گیری کند؟ عنوان کرد: مجلس می‌تواند به موضوع حقوق سربازی ورود کند. ما در سربازی دو موضوع داریم؛ یک بحث مربوط به حقوق آنها بود که استقبال خوبی هم در مورد آن صورت گرفت. طبق گزارش نیروهای مسلح باعث شده است بسیاری از کسانی که به دلیل مشکلات خانوادگی و تأمین زندگی به سربازی نیامده بودند، به سربازی بروند.

وی افزود: امروز با پیگیری‌ای که در مجلس و با ستاد کل نیروهای مسلح در این زمینه صورت گرفت و محضر حضرت آقا ارائه شد، همه به جمع بندی رسیدیم که اصل موضوع سربازی نیاز به بازنگری و طرح جدید بهینه کردن بحث سرباز دارد که با هماهنگی ستاد کل و دستوری که حضرت آقا دادند در حال بررسی هستیم تا بتوانیم در مورد شیوه سربازی تجدید نظر انجام دهیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در رابطه با زمان بازنگری در مورد حقوق و شرایط سربازی گفت: برای این اقدام نمی‌توان زمان خاصی در نظر گرفت اما در دستور کار قرار گرفته است. برای مثال چندین دهه این ما به همین روال این کار را انجام می‌دهیم که نیاز به بازنگری دارد. گاهی جوان‌ها حس می‌کردند سربازی به نوعی برای آنها بیگاری است اما می‌دانید در سربازی آنهایی که تحصیلات بالا دارند و نیروهای نخبه هستند دقیقاً در راستای تخصصی کار خود به کار گرفته می‌شوند و مدت‌ها است این موضوع در نیروهای مسلح انجام می‌شود.

وی افزود: نکته دیگر این است که ستاد کل برنامه‌ای دارد تا همه نیروهایی که به سربازی می آیند تا پایان دوران خدمت در حرفه خاصی را دنبال کنند و مهارت کسب کنند و کارت حرفه‌ای دریافت نمایند که امسال در بودجه رقم قابل توجهی شامل چند هزار میلیارد تومان را در تبصره ۱۸ برای این اختصاص دادیم که به افراد دارای مهارت و کارت حرفه‌ای وام اشتغال بدهیم تا بعد از بازگشت از خدمت بتوانند در جامعه مشغول به کار شوند./ اقتصاد آنلاین

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار