سهم تکان‌دهنده ایران از بازار لوازم آرایش جهان

در هشت ماه اخیر در بین اقلام آرایشی، واردات عطریات و ادکلن‌ها رشد داشته و از ۴۶ تن در سال گذشته به ۱۴۴ تن در هشت ماهه ابتدای سال جاری رسیده که ارزش آن نیز چهار میلیون و ۶۹۶ هزار دلار ثبت شده است.

سهم تکان‌دهنده ایران از بازار لوازم آرایش جهان

به گزارش زنهار، در هشت ماه اخیر در بین اقلام آرایشی، واردات عطریات و ادکلن‌ها رشد داشته و از ۴۶ تن در سال گذشته به ۱۴۴ تن در هشت ماهه ابتدای سال جاری رسیده که ارزش آن نیز چهار میلیون و ۶۹۶ هزار دلار ثبت شده است.

همزمان بر اساس اعلام گمرک،در هشت ماهه امسال واردات ژل قابل تزریق و سایر فرآورده‌های زیبایی و آرایشی ۲۷۸ تن و به ارزش ۲۲ میلیون دلار انجام شده است.

بر اساس آمار گمرک، میزان واردات رژلب، برق لب، مداد لب و سایر فرآورده‌های آرایش لب، لاک ناخن و فرآورده‌های آرایش ناخن و همچنین پن‌کیک و فوندانسیون‌های آرایشی صفر و ممنوع بوده است.

همچنین در هشت ماهه سال گذشته ۶۳۴۱ کیلوگرم شامپو از کشورهای ایتالیا و سریلانکا وارد کشور شده که این میزان در هشت ماهه امسال با افزایش ۷۴ هزار و ۲۵۵ کیلوگرمی به ۸۰ هزار و ۵۹۶ کیلوگرم رسیده که ارزش واردات آن معادل ۲۶۰ هزار و ۳۷۴ دلار بوده است.

در این مدت واردات انواع فرآورده‌های مربوط به مو از قبیل اسپری مو، ژل موی سر، فیکساتورهای موی سر، فر کننده‌ها و صاف کننده‌های شیمیایی نیز صفر و ممنوع بوده است.

اما ایسنا در گزارشی نوشت: علیرغم اینکه طبق آمار گمرک میزان واردات رسمی محصولات بهداشتی و آرایشی چندان چشمگیر نیست و واردات بسیاری از این اقلام به صفر رسیده و طبق اعلام انجمن واردکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی، واردات بیش از ۸۰ درصد کالاهای این بخش ممنوع است، در سطح عرضه اثری از کاهش محصولات خارجی نیست و این محصولات به میزان فراوانی در بازار عرضه می‌شوند که مبدأ ورود آنها زیر سوال است./ اقتصاد 100

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار