وزیر اقتصاد تا الان چه اشتباهاتی انجام داده است؟

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نور همدانیان گفت: یکی از بزرگترین اشتباهات دولت رییسی وعده ساخت مسکن بود؛ باوجود این که بعضی از اعضای دولت عقب نشینی کردند، ولی توییت چند روز پیش احسان خاندوزی نشان داد ایشان بدیهیات اقتصاد را هم نمی داند و اعلام کرد ۱۰هزار‌میلیارد تومان برای افزایش تسهیلات دهی به سرمایه بانک مسکن اختصاص یافت!

وزیر اقتصاد تا الان چه اشتباهاتی انجام داده است؟

به گزارش زنهار، شهرام عجمی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نور همدانیان گفت: یکی از بزرگترین اشتباهات دولت رییسی وعده ساخت مسکن بود؛ باوجود این که بعضی از اعضای دولت عقب نشینی کردند، ولی توییت چند روز پیش احسان خاندوزی نشان داد ایشان بدیهیات اقتصاد را هم نمی داند و اعلام کرد ۱۰هزار‌میلیارد تومان برای افزایش تسهیلات دهی به سرمایه بانک مسکن اختصاص یافت!

وی در ادامه افزود: آیا وزیر اقتصاد واقعا نمی داند که این ده هزار میلیارد باعث صد هزار میلیارد نقدینگی می‌شود و باعث تورم افسار گسیخته ای خواهد شد که همین حالا مردم درگیر آن هستند؛ همچنین این تصمیمات بدون در نظر‌ گرفتن کفایت سرمایه بانک ها انجام می شود.

عجمی بیان کرد: در شرایط رشد قیمت های جهانی به خصوص فلزات (پارسال) جناب خاندوزی و دوستان دولتی با ایجاد عوارض صادرات باعث جلوگیری از صادرات و ورود ارز به داخل کشور شد و باعث می شود سود شرکت‌های مذکور (که اطلاعات آن در سایت کدال موجود است)کاهش یابد، همچنین بازار را از شرکت های ایرانی گرفت و تقدیم شرکت های روس کرد؛ باید گفت خاندوزی با این‌که رییس شورای عالی بورس است، هیچ‌گونه حمایتی از این شرکت ها نکرد.

به گفته این فعال بازارسرمایه؛ در جایی که الویت اول هر وزیری باید کنترل تورم باشد، وزیر اقتصاد از ابتدای تصدی صندلی وزارت با تصمیمات خود فقط باعث افزایش پایه پولی و رشد نقدینگی شد که نتیجه آن افزایش تورم است.

وی در نهایت گفت: به راستی مسئولیت ناترازی بودجه متوجه چه شخصی هست و چرا وزیر اقتصاد هشدارهای کارشناسان بر ناترازی و کسری بودجه را جدی نگرفت؟!/ اقتصاد 100

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار