خبر فوری از متخلف بزرگ اقتصادی ایران

دادستان کل کشور درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مهسا امینی و شکایت خانواده‌اش اعلم کرد که هنوز نظر هیات پزشکی تایید و اعلام نشده است.

خبر فوری از متخلف بزرگ اقتصادی ایران

به گزارش زنهار، دادستان کل کشور درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مهسا امینی و شکایت خانواده‌اش اعلم کرد که هنوز نظر هیات پزشکی تایید و اعلام نشده است.

دادستان کل کشور درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مهسا امینی گفت: پزشکی قانونی با بررسی علمی و جامع نظر خود را به صورت رسمی اعلام کرد. پس از آن خانواده امینی از نظام پزشکی شکایت کردند. این شکایت برای کار کارشناسی به هیات پزشکی ارسال شده و تا کنون نظر هیات پزشکی اعلام نشده است.

نشست خبری حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در راستای ابلاغ بخشنامه اهم تکالیف دستگاه های اجرایی در رعایت حقوق عامه از سوی دادستان کل کشور برگزار شد.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی درباره اینکه نقل قولی از شما مطرح شد مبنی براینکه قرار است در حوزه حجاب اتفاقاتی رخ دهد گفت: حجاب حکم الهی و شرعی است و آیات متعددی در قران داریم که باید زنان حجاب خود را حفظ کنند. عده‌ای می‌گویند این یک امر شخصی است و شما نمی‌توانید فردی را موظف کنید که حجاب را رعایت کند و به نظرم نوعی فرار از مساله است به این معنا که مساله حجاب دو بعد شخصی و اجتماعی دارد.

وی افزود: بعد شخصی به گونه‌ای است که نمی‌شود زن را در خانه و حریم شخصی‌اش الزام به رعایت حجاب کرد و آزاد است و در حوزه شخصی کسی معترض او هم نخواهد شد.

دادستان کل کشور ادامه داد: بعد دوم حجاب، بعد اجتماعی است و در جامعه اسلامی وقتی اکثریت مسلمان هستند و معتقدند و پایبند به احکام شرعی هستند باید آن را رعایت کنند و در ملاء عمومی مجاز نیست خود را در دید دیگران بگذارد و رعایت حجاب نکند. قانون بحث حجاب را الزامی کرده است. قانون وقتی در داخل و مرزهای جمهوری اسلامی رعایت حجاب را برای زن‌ها در مناظر عمومی الزامی کرده نمی‌توانیم بگوییم شخصی است.

منتظری ادامه داد: آیات قرآن زن مسلمان را به رعایت حجاب ملزم کرده و اگر مسلمان نیست و ملزم به تکالیف شرعی ندارد ولی از نظر قانونی باید رعایت کند و در ملا عمومی نباید کشف حجاب کند.

وی تصریح کرد: ما شاهد بودیم در چند ماه اخیر از برنامه های دشمنان این بود حریم‌ها را بشکنند و خطوطی که برای جمهوری اسلامی قائلیم را کنار بزنند از جمله حجاب و دیدید چقدر تبلیغات کردند و ترغیب کردند که خانم‌ها و دخترخانم‌ها حجاب را بردارند و آنها هم مرتکب جرم مشهود شدند و نحوه برخورد با جرم مشهود احتیاج به برنامه ریزی دارد و به لحاظ فرهنگی باید بروی آن کار شود و از لحاظ اعتقادی هم باید تبیین شود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: برای حفظ سلامت ایمنی خود و خانواده حجاب را رعایت کنند و کشف حجاب نکنند و اگر به مرحله‌ای برسد که جرم مشهود باشد، دستگاه‌های مربوطه به وظایف خود عمل می‌کنند.

منتظری در پاسخ به سوالی درباره احیای حقوق عامه گفت: سال‌های سال به دلایلی اقدامی در این رابطه برداشته نشده است و از آن غفلت کردیم. به لحاظ تکالیف دادستانی، این مهم در دستور کار قرار گرفت و پس از بررسی‌های ابتدایی دیدیم که قانون مشخصی در این رابطه نداشتیم.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های دادستانی کل در خصوص پرونده‌های اعتراضات گفت: شخص بنده به موضوع ورود داشتم و علاوه بر این به دادستانی‌ها هم دستوراتی برای تفکیک بازداشتی‌ها و آزادی‌ها صادر شده و افراد بسیاری پس از تعیین تکلیف آزاد شدند. به عنوان کسی که دغدغه لازم را دارم باید بگویم مرتب پرونده‌ها را به صورت روزانه بررسی می‌کنیم. دستگاه قضائی نباید دچار برخی احساسات شود و آنچه برای ما مهم است رعایت انصاف، عدالت و قانون است. ممکن است جوانی در اثر فریب به دام افتاده باشد که باید دید میزان جرم ارتکابی وی چقدر است و اگر سبک باشد زودتر به پرونده وی رسیدگی می‌شود و امروز کمتر مصداقی را می‌توانیم داشته باشیم که تعیین تکلیف نشده باشد./ تجارت نیوز

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار