بزرگترین شرکت آمریکا ورشکسته شد؟

مایکروسافت، یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری آمریکایی به دلیل تحریف کوکی‌های تبلیغاتی (داده‌های اطلاعاتی کوچک که فعالیت برخط کاربران از طریق آن قابل رصد است) در فرانسه ۶۰ میلیون یورو معادل ۶۴ میلیون دلار جریمه شد. این خبر را سازمان دیده‌بان حریم خصوصی فرانسه اعلام کرد و رسانۀ فرانس 24 آن را پوشش داد.

بزرگترین شرکت آمریکا ورشکسته شد؟

به گزارش زنهار، مایکروسافت، یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری آمریکایی به دلیل تحریف کوکی‌های تبلیغاتی (داده‌های اطلاعاتی کوچک که فعالیت برخط کاربران از طریق آن قابل رصد است) در فرانسه ۶۰ میلیون یورو معادل ۶۴ میلیون دلار جریمه شد. این خبر را سازمان دیده‌بان حریم خصوصی فرانسه اعلام کرد و رسانۀ فرانس 24 آن را پوشش داد.

این بزرگترین جریمۀ اعمال شده علیه یک شرکت فناوری توسط فرانسه در سال ۲۰۲۲ است. کمیسیون ملی فناوری و آزادی‌های این کشور دربارۀ جریمۀ مذکور اعلام کرد که بینگ (موتور جستجوی مایکروسافت سیستمی ندارد که کاربران ضمن استفاده از آن امکان حضور در محیط‌های مدنظر خود بدون ثبت کوکی‌ها را داشته باشند به همین جهت باید جریمۀ یاد شده را بپردازد.

نهاد تنظیم‌گر فرانسه تصریح می‌کند: کوکی‌های کاربران زمان استفاده از جستجوگر بینگ برای وب‌گردی بدون رضایت آن‌ها توسط مایکروسافت ذخیره می‌شود و جهت نیل به اهداف مختلفی از جمله تبلیغات به کارگیری می‌شوند، ضمن اینکه هیچ دکمه‌ای برای ابراز مخالفت با ثبت کوکی‌ها در بینگ وجود ندارد!

تحت تاثیر قرار دادن سودی که مایکروسافت به طور غیرمستقیم از جمع آوری‌ این داده‌ها در فعالیت‌های تبلیغاتی به دست آورده است به اذعان کمیسیون ملی فناوری و آزادی‌های فرانسه، یکی از مهمترین دلایل اعمال جریمه مذکور توسط این کشور بوده است.

نهاد رگلاتور فرانسه نود روز به این شرکت آمریکایی فرصت داده تا این رویه را اصلاح کند. گوگل و متا هم سال گذشته به دنبال بررسی‌های این نهاد علیه شرکت‌هایی که قوانین ذخیره‌سازی کوکی‌ها را رعایت نمی‌کنند با جریمه‌های ۱۵۰ میلیون یورویی و ۶۰ میلیون یورویی روبرو شدند، حال باید دید که مایکروسافت با اعمال تغییرات مدنظر رگلاتور فرانسه از اعمال جریمه مجدد علیه خود جلوگیری می‌کند یا قصد تمرد از دستور این کمیسیون را دارد./ برنا

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار