خبر عجیب از قیمت مواد مخدر در بازار

تقریبا دو سال است که ماریجوانا (وید) در نیویورک قانونی شده است، اما فروشگاه های دارای مجوز هنوز افتتاح نشده اند (یک نوع بازار خاکستری به وجود آمده است).

خبر عجیب از قیمت مواد مخدر در بازار

به گزارش زنهار، تقریبا دو سال است که ماریجوانا (وید) در نیویورک قانونی شده است، اما فروشگاه های دارای مجوز هنوز افتتاح نشده اند (یک نوع بازار خاکستری به وجود آمده است). در همین حال، این ماده مخدر به نیویورک سرازیر شده است و به طور علنی در سراسر پنج منطقه این کلانشهر فروخته می شود. قیمت ماریجوانا در زمانی کاهش می‌یابد که همه چیز از خواربار و اجاره گرفته تا قبوض برق و شب‌ها در این شهر گران‌تر شده است.

جو کامروتا روزهایی را به یاد می‌آورد که یک فروشنده 50 دلار برای کمتر از یک هشتم اونس وید از او می‌گرفت. امروز، فروشندگان به این کمدین 39 ساله نزدیک می‌شوند و به او پیشنهاداتی باورنکردنی می‌دهند: 80 دلار برای یک اونس کامل، یا فقط 10 دلار برای یک هشتم اونس.

کامروتا می‌گوید: «به‌طور ناگهانی، افرادی به سراغم می‌آیند که از من می‌پرسند برای یک اونس چقدر می‌پردازم و می‌گویند که می‌توانند کمتر از آن قیمت به من بفروشند. امسال، قیمت همه چیز افزایش یافته است به جز ماریجوانا و آیس‌تی آریزونا.»

نیویورک اکنون یکی از 21 ایالتی است که استفاده تفریحی ماریجوانا را قانونی کرده است، اما انتظار نمی رود که فروشگاه های دارای مجوز در این ایالت تا سال 2023 افتتاح شوند. این شکاف به فروشندگان خیابانی اجازه داد تا در حالی که فروشگاه های قانونی در حاشیه هستند، تکثیر شوند.

در همین حال، انبوه مزارع کشت در کالیفرنیا، که برخی از فروشندگان از آن به عنوان «فدرال رزرو ماریجوانا» یاد می کنند، قیمت عمده فروشی را 60 درصد نسبت به اوج خود در پاییز 2020 کاهش داده است که شامل کاهش 36 درصدی در سال گذشته است.

قیمت‌های پایین و ازدیاد فروشندگان، بازار قانونی را قبل از شروع به کار در وضعیت نامناسبی قرار می‌دهد. در حالی که مقامات قول داده اند که با فروشندگان بدون مجوز برخورد کنند، کنترل این بازار خاکستری دشوار خواهد بود. شرکت تحلیل «کانابیس بنچمارک» تخمین می زند که فروش تفریحی قانونی ایالت نیویورک تنها به 1.5 میلیارد دلار از کل بازار تخمینی 7 میلیارد دلاری در سال 2023 خواهد رسید.

نبرد بین بازار قانونی و خاکستری احتمالا حتی پس از افتتاح فروشگاه های تنظیم شده ادامه خواهد یافت. فروشندگان دارای مجوز مشمول مالیات، رعایت قیمت و محدودیت در فروش خواهند بود. و در حالی که آنها ادعا می کنند که محصولاتشان ایمن و آزمایش شده هستند، قیمت ها تقریبا به طور قطع بالاتر از آن چیزی است که مردم در خیابان پیدا می کنند./ اقتصاد ۱۰۰

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار