توییتر کلاهبرداری کرد! | یک مدعی خبر داد

علت شکایت از توییتر اعلام شد.

توییتر کلاهبرداری کرد! | یک مدعی خبر داد

به گزارش زنهار، علت شکایت از توییتر اعلام شد.

شرکت Imply از توییتر شکایت کرده و می‌گوید این شرکت مدعی شده که نمی‌خواهد به قرارداد قبلی خود پایبند بماند.

شکایت جدیدی که علیه توییتر ثبت شده، می‌گوید این شرکت بابت قرارداد نرم‌افزاری که داشته 1,092,000 دلار به طرف معامله پول پرداخت نکرده است. این قرارداد تا سال 2024 منقضی نمی‌شود و ظاهراً ایلان ماسک می‌خواهد 7 میلیون دلار باقی‌مانده این قرارداد را هم نپردازد. رقم مطالبات طرف مقابل مجموعاً به 8 میلیون دلار می‌رسد.

شرکت Imply Data Inc در دادگاه عالی کالیفرنیا در سن فرانسیسکو از توییتر به‌خاطر نقض قرارداد شکایت کرد. در این شکایت آمده است: «Imply به‌مدت بیش از چهار سال مجوز استفاده از نرم‌افزار انحصاری خود را به توییتر داده بود و توییتر بیش از 10 میلیون دلار به این شرکت پول پرداخت کرده. توییتر همواره از محصول Imply و پشتیبانی آن راضی بود، بنابراین طرفین در اواسط سال 2021 مدت زمان قرارداد خود را به‌مدت سه سال دیگر از 1 اکتبر 2021 تا 30 سپتامبر 2024 تمدید کردند.»

در ماه مه، یعنی چند هفته پس از اعلام خبر خرید توییتر توسط ایلان ماسک، این شرکت به Imply اعلام کرد که دیگر قرارداد خود را تمدید نمی‌کند، اما پذیرفت که قرارداد پیشین به قوت خود تا پایان سپتامبر 2024 باقی خواهد ماند.

توییتر از تعهدات مالی خود سرباز می‌زند

این شبکه احتمالی تا پیش از ورود ماسک به تعهدات مالی خود پایبند بود. با‌این‌حال، در شکایت حاضر آمده است: «به‌فاصله کوتاهی پس از تکمیل معامله خرید توییتر توسط ماسک، این شرکت از پرداخت صورت‌حساب فصلی خود به تاریخ 30 نوامبر 2022 اجتناب کرد و مدعی شد که دیگر هیچ تعهدی برای پرداخت به Imply ندارد.»

شرکت Imply براساس نرم‌افزار متن باز Apache Druid پایگاه داده می‌سازد و البته محصولاتی برای مدیریت و نظارت بر خوشه‌های اطلاعاتی Druid دارد. این شرکت می‌گوید پیش‌تر صورت‌حساب 1,092,000 دلاری خود را در پرتال فروشندگان توییتر ثبت کرده است و این درخواست در تاریخ 5 اکتبر تأیید شده بود. اما در تاریخ 28 نوامبر 2022 که Imply دوباره سعی داشت به این پرتال برود، متوجه شد که توییتر این صورت‌حساب را حذف و معامله آن‌ها را متوقف کرده است.

Imply می‌گوید توییتر همچنین ایمیلی داخلی را ارسال و اعلام کرده است که دیگر قصد ندارد پولی به این شرکت پرداخت کند. Imply حالا به‌خاطر نقض قرارداد به‌دنبال غرامت مالی است. با این حال، توییتر می‌تواند استدلال کند که آن‌ها حق فسخ قرارداد زودهنگام را داشته‌اند. اما طرف مقابل می‌گوید بر سر این موضوع هم مجادله وجود دارد و این شرکت می‌خواهد با حکم دادگاه نشان دهد که توییتر چنین حقی نداشته است./ تجارت نیوز

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار