افزایش نرخ اجاره‌بهای مسکن در فصل بعدی

فرشید ایلاتی گفت: پیش پیش بینی ما این است اگر نرخ دلار صعودی ادامه پیدا کند بازار مسکن هم آشفته خواهد شد و در فصل بعدی شاهد افزایش قیمت اجاره‌بها خواهیم بود.

افزایش نرخ اجاره‌بهای مسکن در فصل بعدی

به گزارش زنهار؛ فرشید ایلاتی، کارشناس مسکن از آشفتگی قیمت مسکن پیرو نوسانات بازار ارز خبر داد و گفت: قاعدتا بازار سرمایه‌ای مسکن متاثر از بازار ارز است یعنی وقتی ارز دچار تلاطم شود این آشفتگی به بازار مسکن هم منتقل می‌شود مگر اینکه با دخالت دولت این هیجانات کوتاه مدت باشد. باتوجه به تجربه‌های سال‌های پیش پیش بینی ما این است اگر نرخ دلار صعودی ادامه پیدا کند بازار مسکن هم آشفته خواهد شد و در فصل بعدی شاهد افزایش قیمت اجاره‌بها خواهیم بود.

 

او با اشاره به افزایش تقاضای مردم برای خرید خانه‌های کوچک بیان کرد: مردم توان مالی ندارند و نمی‌توانند خانه‌های متراژ بالا بخرند بنابراین مجبور هستند به سمت خرید واحدهای کوچک که عموما تقاضای مصرفی دارند، بروند.

این کارشناس مسکن ادامه ادامه داد: درحال حاضر خرید و فروش ملک نسبت به ماه قبل کم شده اما افزایش قیمت‌های اخیر ممکن است رونق مقطعی ایجاد کند یعنی مردم سرمایه‌های خود را از بانک خارج کرده و تبدیل به ملک کنند. البته لازم به ذکر است که با افزایش قیمت مسکن، افزایش اجاره‌بها نیز خواهیم داشت که این مشکل چندوقت با تاخیر خودش را نشان می‌دهد.

ایلاتی در پیشنهادی به دولت عنوان کرد: دولت باید به جای ساخت مسکن، واگذاری زمین به مردم را در اولویت کار خود قرار دهد. ساخت مسکن هم زمان زیادی می‌برد هم هزینه مالی سنگینی بر دوش دولت می‌گذارد بنابراین منطقی‌ست که دولت به جای این کار زمین‌هایی با متراژ بزرگ در اختیار مردم قرار دهد تا خودشان ساخت و ساز کنند. اگر این اتفاق رخ دهد 50 درصد فشار روانی بر خانواده‌های مستاجر از بین خواهد رفت./منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار