قبض‌های این مشترکان با تخفیف صادر می‌شود

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: اطلاعات لازم مشترکان کم مصرف مشمول در قالب یک لوح فشرده از کمیته امداد امام (ره) دریافت شد که شناسه قبض ندارند.

قبض‌های این مشترکان با تخفیف صادر می‌شود

به گزارش زنهار، عبدالامیر یاقوتی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد ایرنا در پاسخ به این سوال که گفته شده هنوز خانوارهای کم مصرف تحت پوشش نهادهای حمایتی مشمول برق با تخفیف ۱۰۰ درصدی نشده اند، گفت: همکاران ما در شرکت‌های برق در استان ها عموما با روش‌های مختلف از جمله با مراجعه به محل و تعیین شناسه قبض سعی می‌کنند، این مشترکان را شناسایی کنند.

وی افزود: سازمان بهزیستی تاکنون به شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران  اطلاعاتی نداده است.

به گزارش ایرنا، پیشتر مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق درباره تغییرات قبض های برق که بر اساس بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از ابتدای بهمن ماه سال جاری اجرایی شد، گفت: بر اساس این تغییر مشترکانی که مصرف آنها کمتر از الگوی تعریف شده برق مصرف کنند از تعرفه یارانه ای برق برخوردار خواهند بود و تعرفه مشترکانی که بیش از الگو مصرف داشته باشند به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: به عبارتی دیگر مشترکانی که بیش‌تر از الگو مصرف کنند، متناسب با این افزایش از یارانه آنها کاسته خواهد شد. همچنین در صورتی که مصرف مشترکانی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند کمتر از نصف الگوی تعیین شده باشد تعرفه آنها رایگان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: در واقع این تغییرات شامل حال ۲۵ درصد از مشترکان می‌شود که حدود ۹ درصد از آنها نیز کمی بیش از الگو مصرف دارند که با کمی کاهش در مصرف، می‌توانند مصرف خود را به کمتر از الگوی تعریف شده برساند؛ در واقع می توان گفت صورتحساب ۷۵ درصد از مشترکان تغییری نکرده است.

حدود پنج میلیون خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی قرار دارند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار