کدام سربازها معاف شدند؟

مجلس در بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهاد داده بود که مردان متاهل دارای دو فرزند، به صورت رایگان از سربازی معاف شوند. اما شورای نگهبان با این بند لایحه بودجه مخالفت کرد و نمایندگان مجلس هم این بخش را از بودجه سال آینده حذف کردند.

کدام سربازها معاف شدند؟

به گزارش زنهار، موضوع خرید و معافیت سربازی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در بررسی بودجه سال آینده در مجلس مطرح شد. ابتدا قرار بود افراد بتوانند با مبلغی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان سربازی خود را بخرند. اما واکنش‌ها به این پیشنهاد، سبب حذف آن شد.

بعد از آن، نمایندگان مجلس پیشنهاد دادند در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین غایب و غیر غایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای سی سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف شوند.

اگرچه این پیشنهاد در جریان بررسی بودجه سال آینده تایید شد، اما شورای نگهبان در بررسی لایحه بودجه به این بند ایراد گرفت. امروز نمایندگان در جریان بررسی و رفع ایرادات شپرای نگهبان، این بند را حذف کردند.

بر این اساس هم شرط خرید سربازی هم معافیت رایگان افراد متاهل از بودجه سال آینده حذف شد.

نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۵ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ را حذف کردند.

در این بند آمده بود که با رعایت اصل یکصد و دهم (۱۱۰) قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین غایب و غیر غایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای سی سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می‌شوند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار