دایره یارانه‌بگیران تنگ‌تر شد!/ جزئیات حذف یارانه خانوارهای پردرآمد چیست؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره یارانه خانوارهای پردرآمد گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف به شناسایی و حذف خانوارهای پردرآمد از لیست یارانه‌بگیران شد.

دایره یارانه‌بگیران تنگ‌تر شد!/ جزئیات حذف یارانه خانوارهای پردرآمد چیست؟

به گزارش زنهار، عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در مورد تکلیف مجلس به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دهک‌بندی خانوارهای یارانه‌بگیر و نظارت مجلس شورای اسلامی بر آن گفت: مجلس وزارت کار را موظف به تجمیع اسامی تمامی حقوق بگیران از نهادهای حمایتی کرد.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: تا پیش از این اسامی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نظیر بهزیستی، کمیته امداد خمینی(ره) و ستاد اجرایی فرمان امام تجمیع نشده بود و از این پس اسامی این افراد باید در سامانه وزرات کار ثبت شود تا مشخص شود یک فرد چه میزان و از چه نهادهایی کمک می‌گیرد‌.

وی گفت: وزارت کار موظف شد از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای پرداخت یارانه به افراد واجدالشرایط آنان‌ را شناسایی کند از طرفی موظف به شناسایی خانوارهای پردرآمد و حذف یارانه آنان شد؛ دستگاه‌های نظارتی نیز وظیفه نظارت بر عملکرد وزارت کار برای اجرای موارد مذکور را دارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه حال باید دید مذاکرات به کجا ختم می‌شود گفت: چنانچه مذاکرات به بن بست رسد، قطعاً حلقه تحریم‌ها تنگ‌تر و فروش نفت با مشکل مواجه شده و درآمد دولت بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا می‌کند که رقم بسیار بالایی است.

طرح صیانت به کجا رسید

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت طرح صیانت از فضای مجازی و رویکرد مجلس برای بررسی آن در کمیسیون مشترک ابراز داشت: طرح صیانت از فضای مجازی از زمان مجلس دهم توسط نمایندگان آن دوره از مجلس پیگیری شد تا به قانون تبدیل شود.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر ضرورت وجود قوانینی برای مدیریت فضای مجازی برای برقراری امنیت در آن خاطرنشان کرد: اکنون به شدت نیازمند اعمال قوانینی برای برقراری امنیت مردم در حوزه فضای مجازی و در عین حال سهولت در انجام کسب و کارهای اینترنتی هستیم.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار