100 هکتار به زمین‌های رستم قاسمی اضافه شد

دولت تاکنون اراضی یک میلیون واحد مسکونی نهضت ملی مسکن را تامین کرده و به تازگی هم ۱۰۰ هکتار زمین در تهران به بانک زمین وزارت راه و شهرسازی اضافه کرده است‌.

100 هکتار به زمین‌های رستم قاسمی اضافه شد

به گزارش زنهار، با توجه به آنکه دولت برنامه ریزی برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را انجام داده تامین زمین برای این ۴ میلیون واحد مسکونی بسیار مهم است. تاکنون طبق اعلام آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی اراضی حدود یک میلیون واحد مسکونی در شهرهای مختلف تامین شده که بخشی از این اراضی با کاربری کشاورزی بوده که باید با دستور سازمان محیط زیست تغییر کاربری داده و مسکونی شوند.

مشکل تامین برای ساخت این ۴میلیون نیازمند ایجاد یک بانک اطلاعاتی زمین بوده که دولت در حال تامین این بانک است.

با توجه به آنکه تاکنون ساخت ۳۳۰ هزار واحد مسکونی از این ۴ میلیون واحد انجام شده، دولت در حال تامین اراضی در شهرهای مختلف است چرا که پیش از این اعلام شده بود، مشکل زمین در شهرهای شمالی وجود دارد که تا حدودی این مشکل برطرف شده است.

در همین رابطه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که هنگام آغاز راه‌اندازی بانک زمین، زمین‌های وزارت راه و شهرسازی از ۱۳۰۰ شهر در بانک زمین به ثبت رسید. طی این اتفاق زمین‌های جدیدی از جمله یک میلیون متر مربع زمین در شهر تهران کشف شد که سند آن به نام وزارت راه و شهرسازی بوده و تحت تصرف قرار دارد.

۴۰ هزار پرونده حقوقی در حوزه زمین موجود است که ارزش برخی از آن‌ها به ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. طبق برنامه در نظر گرفته شده، باید ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در مدت ۴ سال در شهر‌های جدید احداث شود.

این در حالی است که ۸ میلیون مستاجر در کشور داریم و حدود ۹ میلیون جوان مجرد داریم که یکی از مشکلات آن‌ها نداشتن مسکن است.دولت سعی دارد با طرح اجاره داری حرفه‌ای و همچنین ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی این مشکل را در آینده نزدیک برطرف کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار