کوپن دهه شصت بازگشت؟

مجلس مصوب کرد در صورتی که دولت قصد حذف کالایی را از سبد ارز ترجیحی داشته باشد، ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف کنندگان را برای کالاهای اساسی با کالابرگ الکترونیکی انجام دهد.

کوپن دهه شصت بازگشت؟

به گزارش زنهار؛ ‌همچنین مقرر شد برای امور پزشکی از طریق بیمه‌ها و با راه‌های جایگزین مطمئن به حذف ارز ترجیحی این کالاها اقدام شود؛ به‌طوری‌که افراد بتوانند این کالاها و خدمات را به نرخ پایان شهریور۱۴۰۰ و در سقف سهمیه تعیین شده تهیه کنند.

الیاس نادران نماینده پیشنهاد دهنده اظهار داشت: دولت بر اساس این پیشنهاد می‌تواند هر کالایی که شرایط آن فراهم شد را از سبد ارز ترجیحی خارج کند به شرط اینکه قبلا تمهیدات لازم را برای جبران زیان رفاه مصرف‌کننده انجام شده باشد و مصرف‌کننده قیمت کالا را به قیمت شهریور 1400 دریافت کند و مردم آسیب نبینند.

وی افزود: درمورد دارو و تجهیزات پزشکی نیز پیشنهاد دادیم که یا از طریق بیمه و یا از هر طریق مطمئن دیگری که دولت بتواند آن را به انجام برساند، باید فشار بر مردم جبران شود و این را به دولت اختیار دادیم که منعطف باشد و هم چارچوب مشخص می‌کند و هم بحث ارز ترجیحی را به نحوی عملیاتی می‌کند که قابلیت اجرا پیدا کند و دولت بر اساس این پیشنهاد اختیار دارد که ارز ترجیحی را برای برخی از کالاها اعمال کند و اگر نخواست اعمال کند جبران زیان‌ رفاه مصرف‌کننده را انجام دهد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار