خطوط هوایی حمل بار بین ایران و قطر راه‌اندازی شد

رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در خصوص روند مذاکرات با قطر راه‌اندازی کارگو (حمل بار) و حمل هوایی بار، به قطر مقرر شد و طی هفته‌های آتی اولین پرواز کارگو آغاز می‌شود.

خطوط هوایی حمل بار بین ایران و قطر راه‌اندازی شد

به گزارش زنهار، پیمان پاک گفت: پروژه‌های صنعتی و دانش‌بنیان ایرانی با استقبال طرف قطری مواجه شد و با توجه به مذاکرات انجام شده، هیات سرمایه‌گذاری این کشور طی ماه‌های آتی به منظور بازدید از برخی پروژه‌ها به ایران سفر می‌کنند. در این دیدار‌ها همچنین با بررسی مسائل مربوط به پهلوگیری کشتی‌های ایرانی مقرر شد تسهیل سازی در این زمینه صورت گیرد.

او می‌گوید: ظرفیت ایران به عنوان پل ارتباطی میان کشور‌های حاشیه خزر و روسیه با قطر، هند و کشور‌های آفریقایی به منظور صادرات مجدد و ترانشیپ مورد استقبال طرف قطری قرار گرفت و وزات صمت مسئولیت پیگیری و انجام آن را عهده دار شد. مسائل بانکی، مالی و پولی در خصوص صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به کشور‌های مختلف مانند عراق، جنوب‌شرق آسیا و آفریقا بحث و گفتگو شد.

گفتنی است  از موضوعاتی که در این دیدار‌ها مورد مذاکره قرار گرفت،  برگزاری جام جهانی فوتبال در کشور قطر است که به همین علت مسائل مرتبط با گردشگری نیز بررسی شد تا از ظرفیت بازدیدکنندگان و مسافرین عازم قطر استفاده شود .

رئیس جمهور دوشنبه دوم اسفند به دعوت رسمی تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در سفری ۲ روزه به دوحه رفت. همچنین رئیس جمهور در جمع ایرانیان مقیم قطر حضور یافت و نشستی نیز با تجار قطری و ایرانی داشت .

رئیس جمهور در دومین روز سفرش در ششمین اجلاس سران مجمع کشور‌های صادرکننده گاز شرکت و سخنرانی کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار