عملکرد دولت در حوزه مسکن مطلوب نیست

عضو شورای عالی مسکن مجلس می‌گوید: در حوزه مسکن هنوز عملکرد دولت مطلوب نیست و از وضعیت ایده‌آل بسیار فاصله دارد.

عملکرد دولت در حوزه مسکن مطلوب نیست

به گزارش زنهار؛ احمد دنیا مالی، عضو شورای عالی مسکن مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت مسکن در شرایط فعلی گفت: در حوزه مسکن هنوز عملکرد دولت مطلوب نیست و از وضعیت ایده‌آل بسیار فاصله دارد اما معمولاً پروژه‌هایی مانند سالانه ساخت یک میلیون مسکن، آماده‌سازی، ایجاد ساختار، گرفتن تسهیلات، انتخاب پیمانکار، بحث زمین و سایر موارد مربوط به ساخت‌وساز همگی زمان بر هستند.

او با اشاره به مشکل اصلی ساخت مسکن افزود: بزرگترین مشکلی که در بحث مسکن مطرح است به تسهیلات مربوط می شود، اگر بتوانیم تسهیلات را حل کنیم مشکل مسکن حل می‌شود. براساس آماری که داریم تا امروز فقط 111 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن داده شده که این رقم با رقمی که در برنامه تعیین کردیم بسیار تفاوت دارد.

دنیامالی در ادامه تصریح کرد: قرار بود سال اول 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش مسکن داده شود و سال دوم 485 هزار میلیارد تومان تخصیص داده شود. لذا در حال تلاش هستیم که تسهیلات بیشتری به حوزه مسکن داده شود و در آینده شاهد اجرای پروژه‌های مسکن باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اینکه دولت بدون در نظر گرفتن سایر جنبه‌های ساخت مسکن نظیر تسهیلات شعار ساخت یک میلیون مسکن را داد، خاطرنشان کرد: معمولاً سال اول و دوم دولت بحث آماده‌سازی زیرساخت‌ها است و در سال سوم و چهارم ساخت مسکن سرعت بیشتری می‌گیرد. البته ما هم تلاش می‌کنیم شعار دولت در مورد ساخت ۴ میلیون مسکن محقق شود./منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار