رد درخواست رسانه‌های آمریکا برای دسترسی به اسناد پرونده ترامپ

یک قاضی فدرال در آمریکا درخواست رسانه‌ها برای دسترسی به اسناد مرتبط با احضاریه ترامپ در پرونده کشف اسناد طبقه بندی شده در عمارت وی را رد کرد.

رد درخواست رسانه‌های آمریکا برای دسترسی به اسناد پرونده ترامپ

به گزارش زنهار؛ یک قاضی فدرال در آمریکا درخواست رسانه‌ها برای دسترسی به اسناد مرتبط با احضاریه ترامپ از سوی هیات منصفه عالی در پرونده کشف اسناد طبقه بندی شده در عمارت وی در فلوریدا را رد کرد.

براساس این گزارش، قاضی بریل هاول ضمن رد درخواست خبرگزاری ها برای دسترسی کامل به مفاد این احضاریه، اظهار کرد گرچه دولت ماهیت و اصل این احضاریه را فاش کرده اما با این حال، جزئیات رسیدگی های فرعی مرتبط با تلاش های دولت برای اجرای این احضاریه و تلاش های دونالد ترامپ برای تبعیت کردن از این احضاریه، فاش نشده است.

وی افزود: پاسخ به درخواست سازمان ها و نهادهای خبری بدون افشای مفاد احضاریه هیات منصفه عالی امری محال و غیرممکن است و ویرایش آن نیز به سادگی امکان پذیر نیست.

خبرگزاری ها و رسانه ها در دسامبر سال گذشته درخواست دسترسی به این اسناد را کرده بودند اما قاضی هاول این درخواست را رد کرد.

این قاضی آمریکایی در ماه فوریه نیز درخواست پولیتیکو و نیویورک تایمز برای افشای برخی مدارک و تحقیقات هیات منصفه درباره پرونده حمله به کنگره در 6 ژانویه 2021 از سوی طرفداران ترامپ را رد کرده بود.

گفتنی است اوایل ماه اوت سال 2022، ماموران اف بی آی با یورش به عمارت ترامپ در فلوریدا موسوم به عمارت مارالاگو، دهها جعبه اسناد طبقه بندی شده و محرمانه و حساس دولتی را از این عمارت کشف و ضبط کردند. در میان این اسناد، اطلاعات مربوط به امنیت دفاعی و اطلاعات هسته ای نظامی فوق محرمانه نیز وجود داشتکه همین امر باعث افزایش نگرانی ها درباره به خطرافتادن امنیت ملی آمریکا شد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار