اگر تفکیک وزارت صمت و بازرگانی تصویب هم شود، ۵ سال زمان می برد و به این دولت نمی‌رسد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور می‌گوید: اگر تفکیک وزارت صمت و بازرگانی تصویب هم شود، در این دولت به نتیجه نمی‌رسد، هر چند در مورد نتیجه آن هم شک و شبهه داریم.

اگر تفکیک وزارت صمت و بازرگانی تصویب هم شود، ۵ سال زمان می برد و به این دولت نمی‌رسد

به گزارش زنهار؛ ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان درباره تفکیک وزارت صمت و وزارت بازرگانی گفت: در دوره قبل پیشنهاد جدایی وزارت صمت از وزارت بازرگانی سه بار به مجلس آمد و دولت قبل هم خیلی بر روی مجلس قبل، فشار آورد که این تفکیک اتفاق بیافتد، در حال حاضر هم فضای مجلس به این صورت نیست که وزارت بازرگانی و صمت را از هم جدا کنیم.

او افزود: در حقیقت تفکیک در این شرایط با توجه به ساختمان، نیروی انسانی و مواردی از این قبیل امری است که حداقل در کمترین زمان ۵ سال زمان می‌برد لذا اگر تفکیک وزارت صمت و بازرگانی تصویب هم شود، در این دولت به نتیجه نمی‌رسد، هر چند در مورد نتیجه آن هم شک و شبهه داریم. اگر قبلاً این دو وزارتخانه از یکدیگر مستقل بودند و نتیجه داشت و کارگشا بود که اصلا ادغام نمی‌شدند.

ابوترابی با تاکید بر بی‌نتیجه بودن جدایی وزارت صمت و بازرگانی از یکدیگر تصریح کرد:  بنابراین تفکیک دوباره وزارت بازرگانی و وزارت صمت بازگشت به قبل است و آزموده را آزمودن خطاست، علاوه بر این که این کار حداقل ۵ سال زمان می‌برد. در این شرایط که ما ساختمان‌ها را جدا کنیم، مانند این است که در این جنگ اقتصادی که شبیه سراشیبی تند است، راننده را عوض کنیم. در نتیجه تفکیک وزارت صمت و بازرگانی هم هزینه ‌بر و بی‌خاصیت است و هم زمان بر است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: قبلا این دو وزارتخانه از هم جدا بودند اگه خاصیت داشت که لازم نبود ادغام کنیم لذا همانطور که مجلس دهم اجازه نداد این دو وزارتخانه از هم جدا شوند در حال حاضر هم باید پافشاری کنیم و اجازه ندهیم، این دو وزارتخانه از هم جدا شوند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار