خوراکی هایی که در مواقع آلودگی هوا باید بخوریم

یک متخصص تغذیه درباره تغذیه مناسب در روزهای آلوده هوا می گوید: مصرف مایعات و سبزی ها به مقدار زیاد بسیار خوب است. مصرف میوه به اندازه دو تا چهار واحد در روز خوب است. این ها کارهای خوبی هستند ولی در عین حال مهمترین کار پرهیز از مواجهه است باید سعی کنند با هوای آلوده مواجهه نداشته باشند و ماسک بزنند. این ها بهترین کارهایی است که می توان انجام داد.

خوراکی هایی که در مواقع آلودگی هوا باید بخوریم

به گزارش زنهار، دکتر تیرنگ نیستانی در گفت وگو با خبرنگار شفقنا زندگی در پاسخ به این سوال که بسیاری از شهرهای کشور با آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار درگیر هستند. برای چنین آب و هوایی چه توصیه های تغذیه ای دارید؟ اظهار داشت: چیزی که بسیار موثر واقع شود نداریم چون این آلودگی در زمینه تنفسی است اما در خصوص کمبود های تغذیه ای هر تنشی می تواند برای بدن مشکل ساز تر باشد. این مساله وجود دارد ولی به آن معنی نیست که تغذیه خوب می تواند ما را در برابر آلودگی هوا مصون نگه دارد، نه چنین اتفاقی نمی افتد.

وی افزود: بسیاری می گویند باید چند لیوان شیر بخورید، ولی شیر از طریق سیستم گوارشی جذب و دفع می شود و کاری با ریه ندارد. اما مصرف مایعات و سبزی ها به مقدار زیاد بسیار خوب است. مصرف میوه به اندازه دو تا چهار واحد در روز خوب است. این ها کارهای خوبی هستند ولی در عین حال مهمترین کار پرهیز از مواجهه است باید سعی کنند با هوای آلوده مواجهه نداشته باشند و ماسک بزنند. این ها بهترین کارهایی است که می توان انجام داد.

دکتر نیستانی تصریح کرد: مصرف مایعات و… تنها به این منظور توصیه می شود که سیستم مخاطی شما بتواند کار خود را انجام بدهد ولی وقتی بار آلودگی بالا است و میزان ذرات معلق بالا هستند برد این توصیه ها کمتر می شود. بهترین کار این است که بیرون از خانه نباشند و با آب و هوای آلوده مواجهه ای نداشته باشند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار