مدیر فدراسیون، از خجالت سرخابی‌ها درآمد!

دبیرکل فدراسیون فوتبال می گوید که باشگاه های حذف شده از آسیا باید به جای انداختن توپ به زمین دیگران، به دنبال حل مشکلاتشان باشند.

مدیر فدراسیون، از خجالت سرخابی‌ها درآمد!

به گزارش زنهار، موضوع حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا هنوز سوژه روز فوتبال ایران است. دو تیمی که موفق به دریافت مجوز حرفه ای نشدند و اعتقاد دارند که کمیته بدوی فدراسیون فوتبال با رد مجوز این دو باشگاه، باعث استناد و حساسیت کنفدراسیون فوتبال آسیا به رأی این کمیته شده است.

روز گذشته مسئولین سرخابی های پایتخت با متهم کردن فدراسیون فوتبال و کمیته صدور مجوز حرفه ای، اعلام کردند که اگر کمیته بدوی به مانند سال های قبل مجوز حرفه ای استقلال و پرسپولیس را صادر کرده بود، آنها می توانستند در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند اما دبیرکل فدراسیون فوتبال در این خصوص نظر دیگری دارد و معتقد است که کنفدراسیون فوتبال آسیا امسال حساس تر از قبل روی صدور مجوز حرفه ای کشورها نظارت داشته و این مسئله منجر به حذف بسیاری از تیم های مطرح آسیایی شده است.

حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال در بخشی از صحبت های امروزش درخصوص حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا گفت: عقد قرارداد همکاری کنفدراسیون فوتبال آسیا با یک شرکت آلمانی برای بررسی مدارک باشگاه‌ها در این دوره نشان داد که اصلا مساله حرفه‌ای‌سازی شوخی‌بردار نیست. شاهد این ادعا، حذف تیم المحرق بحرین قهرمان AFC Cup دوره گذشته از لیگ قهرمانان آسیا امسال است.

او ادامه داد: باشگاه‌های کشور چین و تعدادی از باشگاه‌های کشورهای استرالیا، ژاپن، امارات و قطر نیز نتوانستند مجوز حضور در رقابت‌ها را دریافت کنند و باشگاه‌های مشهور عربستانی نیز توسط فدراسیون فوتبال کشورشان مجوز حرفه‌ای دریافت نکردند. 

وی در پایان گفت: باعث تعجب است که باشگاه‌های کشورمان به جای درک اهمیت موضوع و اقدام برای رفع مشکلات و نواقص در آینده، توپ را به زمین دیگران می‌اندازند. شاهد این مدعا نیز باشگاه گل‌گهر سیرجان است که در کمیته بدوی تایید شد اما AFC آن را رد کرد. راهی که دو باشگاه سپاهان و فولاد رفتند، بهترین الگو‌ در حال حاضر است. البته دولت و‌ دکتر سجادی هم کمک کردند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار