عذرخواهی ستاره سوری از مردم فلسطین بعد از حضور در بازی همسو با صهیونیست‌ها

بازیکن سابق تیم ملی سوریه با انتشار بیانیه‌ای از حضورش در دیداری که در راستای منافع رژیم اشغالگر قدس بوده، عذرخواهی کرد.

عذرخواهی ستاره سوری از مردم فلسطین بعد از حضور در بازی همسو با صهیونیست‌ها

به گزارش زنهار، کمیته ملی المپیک سوریه در اقدامی حمایتی از فلسطین، به دلیل حضور فراس الخطیب بازیکن فوتبال این کشور در بازی همسو با منافع رژیم اشغالگر در قطر با حضور ستارگان اعراب و جهان، این ورزشکار را از تمام فعالیت های ورزشی محروم کرد.

در این مسابقه نمادین، آورام گرانت مربی اسرائیلی حضور داشت. به همین خاطر کمیته ملی المپیک سوریه به خاطر نقض قانون و همسو شدن با منافع رژیم اشغالگر، این بازیکن فوتبالش را نقره داغ کرد.

الخطیب بعد از این حکم، بلافاصله با انتشار بیانیه‌ای عذرخواهی کرد. در بیانیه ای آقای گل فوتبال تاریخ سوریه آمده که هیچ اطلاعی از حضور نام آورام گرانت صهیونیست در لیست تیم منتخب جهان نداشته و برای این حرف هایش سند دارد.

البته نام الخطیب در لیست اعلامی فیفا در این دیدار نبوده بلکه در همان روز با او تماس می گیرند و او را برای مشارکت در این بازی دعوت می کنند. به همین خاطر وی برای بالا بردن نام سوریه، به عنوان نماینده این کشور شرکت کرده و از اسامی شرکت کنندگان اطلاع نداشته است.

در ادامه بیانیه آمده که ستاره سوری از منقش شدن پرچم رژیم اشغالگر روی پیراهن غافلگیر شده و به همین خاطر مثل بسیاری از ستارگان فوتبال عرب، اقدام به پاک کردن پرچم رژیم صهیونیستی کرده است. فراس الخطیب از تمام حامیان مسئله فلسطین در جهان و همچنین مردم این کشور به خاطر حضور در این بازی عذرخواهی می کند. همچنین او بر قانون کشورش در حمایت از فلسطین و خارج نشدن از چارچوب های کشورش در طول تاریخ پایبند است.

در ادامه بیانیه آمده است: الخطیب این حکم را ظالمانه می داند چون این بازیکن در 19 سال حضورش در پیراهن تیم ملی سوریه هیچگاه از کمک کردن برای تیم ملی دریغ نکرده و همیشه به مسئله فلسطین پایبند بوده و نباید به این شکل بدون ارائه دلیلی و ارسال مدرکی محروم می شد. فلسطین آزاد شود تا بزودی و در نزدیک ترین فرصت از این کشور ملاقات کنیم.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار