صالحی‌امیری: تخریب وزنه‌برداری چه سودی برای ورزش دارد؟/آنهایی که دوپینگ کردند جواب بدهند

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: خیلی‌ها برای تخریب آمدند و گفتند وزنه‌برداری در توکیو نتیجه نگرفته اما تخریب چه سودی دارد؟

صالحی‌امیری: تخریب وزنه‌برداری چه سودی برای ورزش دارد؟/آنهایی که دوپینگ کردند جواب بدهند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سیدرضا صالحی‌امیری در حاشیه بازدید از اردوی وزنه‌برداری، عنوان کرد: من با علی مرادی و برخواه صحبت داشتم. من شناخت زیادی از مرادی دارم، او اخلاق مدار و ریشه‌دار است. همیشه در جمع دوستان مشترک او را به اخلاق‌مداری می شناسیم. او تعصب زیادی به کارش داشته و وزنه‌برداری را از بچه هایش بیشتر دوست دارد. 

رئیس کمیته ملی المپیک، یادآور شد: خیلی‌ها برای تخریب آمدند و گفتند وزنه‌برداری در توکیو نتیجه نگرفته است اما وزنه برداری ۲ سهمیه داشت. چرا تخریب می‌کنید؟ مگر آنچه اتفاق افتاد، نتیجه کار مرادی یا برخواه بود؟ آنهایی که دوپینگ کردند جواب دهند. پاک ترین دوران وزنه‌برداری مربوط به همین دوران است. 

وی با اشاره به نتایج المپیک توکیو، خاطرنشان کرد: من در سالن وزنه‌برداری بودم و دیدم چه شرایطی دارند. یک اشتباه جزئی بود وگرنه هر دو عزیز روی سکو می‌رفتند. علی داوودی هم آبروداری کرد. تضعیف وزنه‌برداری چه سودی برای ورزش ایران دارد؟ همیشه باید از وزنه‌برداری که بعد از کشتی پرچمدار بوده حمایت شود. تضعیف وزنه‌برداری خیرخواهی نیست و اگر بناست در هانگژو هدف‌گذاری پنجم و ششم داشته باشیم، به وزنه‌برداری نیاز داریم. سجادی چند بار به من گفت برخواه بهترین مربی است و باید قدردان او باشیم. 

صالحی‌امیری با اشاره به مدال زنان وزنه‌بردار، عنوان کرد: فدراسیون جسارت داشت و ورزش زنان را احیا کرد. بغض نهفته وزنه‌برداری ترکید و غیرت و غرور به نمایش گذاشته شد. ورزشکار ما با بالا بردن وزنه نشان داد حجاب مانع نیست. وزارت و کمیته برای برداشتن موانع باید کنار فدراسیون‌ها باشند. حمایت، هدایت، نظارت و برداشتن موانع باید باشد چون سال مانع‌زدایی هست که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره داشتند. 

وی افزود: با وزارت گفت‌وگو می‌کنیم و تلاش می‌کنیم موانع را برداریم‌. این تیم اعزام خواهد شد و ما در حد توان‌مان کمک می‌کنیم. برای تهیه بلیت و هزینه‌های اعزام به وزنه‌برداری کمک خواهیم کرد‌ با گفت‌وگو و آرامش مشکل حل خواهد شد. این نیروی جوان باانگیزه حتما در هانگژو سربلند خواهد بود و لبخند را روی لبان مردم ایران می‌آورد. مطمئن هستیم در پاریس ۲۰۲۴ پرچم ایران به اهتزاز در می‌آید. 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار