انتقاد قهرمان المپیک از لیگ وزنه برداری

قهرمان المپیک لندن گفت: انتظارم از برخی وزنه برداران در هفته اول لیگ برتر بیشتر بود و باید وزنه های بهتری می‌زدند.

انتقاد قهرمان المپیک از لیگ وزنه برداری

به گزارش زنهار؛ بهداد سلیمی سرمربی تیم فولادین ذوب آمل درباره ی سطح رقابت تیم ها در مرحله اول لیگ برتر وزنه برداری بیان کرد: تیم خیلی خوبی توانستیم ببندیم و نفرات ما شاخص هستند و شش ملی پوش در اختیار داریم. متاسفانه در برخی اوزان بدشانسی آوردیم و سه ملی پوش تیم (محمدزارعی، امیر عزیزی و ایوب موسوی) آسیب دیده بودند و در میان وزنه برداران غیر ملی پوش هم آسیب دیده داشتیم و همین مسئله باعث شد مقداری دستمان خالی شود. هر چند توانستیم نتیجه دلخواه را به دست آوریم اما انتظارم از برخی وزنه برداران بیشتر بود که وزنه های بهتری بزنند و باید ببینیم در هفته های بعد می توانند به آمادگی بهتری برسند.

سلیمی در پاسخ به این پرسش که انتظار داشت تیمش با اختلاف امتیاز بیشتری اول شود؟ تاکید کرد: قطعا بله. انتظار داشتم مجید عسگری در ۶۱ کیلوگرم ، جابر بهروزی در ۷۳ کیلوگرم و رضا ایرانمش در ۵۵ کیلوگرم وزنه‌های بهتری بزنند. عملکرد آنها باعث شد که حساسیت در فوق سنگین بیشتر شود. اگر آیت شریفی وزنه ۲۳۸ کیلوگرم را نمی زد الان تیم ما دوم بود و جایگاهمان با تیم ذوب آهن جا به جا شده بود.

قهرمان المپیک لندن در مورد همکاری با حسین توکلی در لیگ وزنه برداری تصریح کرد: حسین توکلی به عنوان مدیر فنی تیم و رییس ما در خدمتش هستیم. واقعا از کار کردن کنار حسین توکلی لذت می برم. همانطور که در دوران قهرمانی افتخار شاگردی او را داشتم و نکات زیادی را در مورد وزنه برداری به من یاد داد، اکنون هم در زمینه مربیگری نیز چیزهای زیادی از او یاد می‌گیرم و مطمئنا حضورش، در روند روبه رشد خودم و تیم موثر است.

سلیمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه از آنجا که تعدادی از ملی پوشان در لیگ وزنه زدند، شرایطشان را در فاصله یک ماه تا آغاز مسابقات قهرمانی جهان چگونه می بیند؟ تاکید کرد: تعداد آسیب دیده ها در تیم ملی مقداری زیاد است و این مسئله را در قهرمانی آسیا هم داشتیم. به نظرم باید از لحاظ شرایط بدنی و روحی و روانی بیشتر کار شود تا وزنه برداران بتوانند آماده تر شوند و وزنه‌های بهتری بزنند. البته تیم، جوان است و به آینده آنها امیدوارم اما جا دارد وزنه های بهتری بزنند و آماده تر شوند.

 او در مورد تغییر در نحوه برگزاری لیگ برتر وزنه برداری گفت: تغییر آنچنانی نداشته و شرایط مانند گذشته است و تنها نکته مثبت پخش زنده مسابقات بود. متاسفانه اسپانسرهایی که در لیگ برتر رشته های مختلف حضور دارند، به این دلیل که جنبه رسانه ای لیگ وزنه برداری قوی نیست خیلی راغب به تیم داری نیستند. امیدوارم با توجه به اینکه دو روز از مسابقات پخش شد، لیگ وزنه برداری هم زنده تر شود.

سلیمی در مورد اینکه رقابت کدام وزن برایش جذاب تر بود، گفت: واقعا در فوق سنگین حساسیت کار زیاد بود . از بچگی با آیت شریفی کار کرده‌ام و الفبای وزنه برداری را تا حدودی به او یاد داده ام بنابراین جدا از بحث نتیجه تیم، دلم می خواست روند موفقیت خود را ادامه دهد. در دسته ۱۰۹ کیلوگرم هم رقابت امیر عزیزی و رسول معتمدی برایم لذت بخش بود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار