تیکه سنگین ستاره خارجی پرسپولیس به استقلالی ها مثل بمب ترکید!

گیورگی گولسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس معتقد است این باشگاه باعث شد تا به آرزوی فوتبالی‌اش برسد.

تیکه سنگین ستاره خارجی پرسپولیس به استقلالی ها مثل بمب ترکید!

به گزارش زنهار؛ با اینکه یک مدافع بود ولی هم آقای گل جام حذفی شد و هم یکی از بهترین گلزنان پرسپولیس در این فصل بود. صحبت از گیورگی گولسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس است که در تابستان گذشته بعد از جدایی از سپاهان راهی این تیم شد و فصلی فوق العاده را به همراه تیم جدیدش سپری کرد. مدافع گرجستانی نه تنها موفق شد تمامی‌جام‌های ممکن در این فصل را با پرسپولیس ببرد،بلکه برای اولین بار در سن ۳۲ سالگی به تیم ملی کشورش دعوت شد. در حال حاضر ویلی سانیول ستاره فرانسوی پیشین بایرن‌مونیخ که برای مدت کوتاهی سال ۲۰۱۷ هم روی نیمکت باواریایی‌ها نشست، هدایت تیم ملی گرجستان را برعهده دارد و او با توجه به عملکرد خوب گولسیانی در پرسپولیس او را به تیم ملی دعوت کرد. گولسیانی که سابقه بازی برای تیم ملی زیر ۱۹ ساله‌های گرجستان را داشته، از سال ۲۰۱۷ با حضور در ذوب‌آهن به لیگ برتر ایران آمد و پس از حضور در تیم‌های نساجی و سپاهان به پرسپولیس ملحق شد. گولسیانی برای سال آینده قراردادی مشروط با پرسپولیس دارد و برای ماندن در این تیم باید توافقات لازم را با مدیران این باشگاه انجام دهد. با مدافع گرجستانی پرسپولیس در خصوص دعوت شدنش به تیم ملی ،قهرمانی با پرسپولیس، برنامه‌اش برای فصل آینده و سایر اتفاقات این فصل گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

از دربی جام حذفی و بازی فینال شروع کنیم.  تقابل با استقلال چطور بود؟

می‌دانستیم که بازی راحتی نداریم و برای کسب دومین جام باید سخت تلاش کنیم. تمرکز بالایی داشتیم و در طول بازی کیفیت بالای خودمان را نشان دادیم. می‌توانستیم در همان ۹۰ دقیقه بازی را تمام کنیم ولی کار به وقت‌های اضافه کشید. فکر می‌کنم در وقت‌های اضافه موقعیتی به استقلال ندادیم و کاملا تیم برتر زمین بودیم. بزرگی پرسپولیس را به همه ثابت کردیم و نشان دادیم بهترین تیم ایران هستیم. فصل را طوری پیش بردیم که گاهی از رقیبان مثل استقلال و سپاهان عقب افتادیم. خودمان باور داشتیم می‌توانیم کارهای بزرگ در کنار همدیگر کنیم. شما وقتی داخل یک تیم باشید انرژی آنجا را درک می‌کنید. به نظرم یکی از بهترین تیم‌های فوتبالی بودیم که هرگز دست از تلاش بر نداشتیم و با تمام وجود برای هدفمان مبارزه کردیم و جنگیدیم.

در اولین فصل حضورت در پرسپولیس فکر می‌کردی همه جام‌ها را ببری؟

قطعا فکرش را می‌کردم. می‌دانستم به چه تیم بزرگی آمدم. در پرسپولیس از روز اول همه به قهرمانی فکر می‌کنند و همه جا صحبت از جام گرفتن این تیم است. تیم بسیار خوبی داشتیم، کادرفنی ما عالی بودند و در طول فصل تمرکز خیلی خوبی روی بازی‌ها داشتیم. وقتی همه چیز خوب باشد،به طور طبیعی شما مدعی قهرمانی خواهید بود و شانس شما برای گرفتن جام بیشتر می‌شود. من تا قبل از این فصل قهرمانی در فوتبال ایران نداشتم و خیلی خوشحالم با پرسپولیس به همه افتخارات رسیدم. در طول فصل و در چند بازی خوب نبودیم و نتایج مناسبی نگرفتیم. با این حال باید به لیگ برمی‌گشتیم و همه بازی‌ها را می‌بردیم که خوشبختانه این اتفاق هم افتاد.

استقلالی‌ها معتقدند قهرمانی حق پرسپولیس نبود و خودشان شایسته قهرمانی بودند. نظرت در این خصوص چیست؟

به نظرم این صحبت‌ها کاملا نادرست و البته غیرمنصفانه است. آن‌ها باید شجاع باشند و به تیم قهرمان احترام بگذراند. اینکه قهرمانی و تلاش تیم ما را زیر سوال ببرند،کار خوبی نیست و من فکر می‌کنم هنوز هم آن‌ها این فرصت را دارند تا به تیم قهرمان تبریک بگویند. وقتی شکست می‌خورید باید به تیم برنده احترام بگذارید. تیم ما دستاوردهای زیادی دراین فصل داشت و یک مجموعه برای رسیدن به این موفقیت‌ها تلاش کرد. کسی نمی‌تواند قهرمانی‌های پرسپولیس را زیر سوال ببرد چون ما کاملا مستحق و شایسته قهرمانی بودیم.

همیشه رویای حضور در تیم ملی را داشتی و بالاخره به آرزویت رسیدی. در این خصوص چه صحبتی داری؟

بازی برای تیم ملی گرجستان همیشه رویای بزرگ من بود. چند سال قبل در لیست کلی تیم ملی حضور داشتم ولی در لیست نهایی نبودم. خوشحالم عملکردم دیده شد و مربیان تیم ملی من را دعوت کردند. انگیزه زیادی دارم تا بتوانم توانایی‌هایم را در تیم ملی گرجستان هم نشان بدهم و به تیم ملی کشورم کمک کنم. بازی در تیم ملی حس فوق العاده ای دارد و من خیلی خوشحالم که به آرزوی خودم رسیدم. باید بگویم دعوت شدن به تیم ملی را مدیون پرسپولیس هستم. اسم بزرگ پرسپولیس و بازی در این تیم باعث شد تا به تیم ملی دعوت شوم و باید از همه همبازیان و اعضای کادرفنی تشکر کنم. من در این فصل به پرسپولیس کمک کردم تا بتوانیم در کنار هم قهرمان شویم. پرسپولیس هم به من کمک کرد تا بتوانم به رویای خودم برسم و به تیم ملی دعوت شوم.

حتما در جریان قوانین نقل و انتقالاتی در ایران قرار گرفتی. مدیران فدراسیون اعلام کردند قرارداد بازیکنان خارجی باید به ریال باشد. تو به عنوان یک خارجی حاضری با این روش قرارداد ببندی؟

چنین چیزی امکان پذیر نیست. نمی‌توانم با ریال قرارداد ببندم. نوسان بالایی دارد. خانواده‌ام در گرجستان هستند. درست است خیلی پیش من می‌آیند اما نمی‌توانم به آنها بگویم پول ایران را خرج کنید. واقعا نمی‌دانم چه اتفاقاتی در ادامه رخ می‌دهد.

وضعیت قرارداد تو برای فصل بعد به چه شکل است و اینکه آیا در پرسپولیس می‌مانی؟

قرارداد من برای سال بعد مشروط است و نیاز به توافق جدید بین من و باشگاه پرسپولیس دارد. شنیدم بعضی‌ها گفتند که من برای سال آینده هم قرارداد دارم ولی واقعیت به این شکل نیست و قرارداد من با پرسپولیس به صورت مشروط بسته شده است. نمی‌دانم در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد. فعلا در تمرینات تیم ملی حضور دارم و بعد از آن هم کمی‌استراحت خواهم کرد. باید دید در آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و شرایط چطور پیش خواهد رفت. با باشگاه جلسه خواهم گذاشت تا تکلیفم برای سال آینده مشخص شود.

صحبت‌هایی مبنی بر جدایی یحیی گل محمدی از پرسپولیس مطرح شده است. در این رابطه چه نظری داری؟

یحیی گل محمدی فوق العاده کار کرده و کیفیت بالای خودش را نشان داده است. با این حال من هیج اطلاعاتی در مورد جدایی او از پرسپولیس ندارم و نمی‌دانم شرایط او به چه شکلی است.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار