حمله پیشکسوت استقلال به ساپینتو و برخی هواداران

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: صحنه‌ای که استقلال گل زد و پرسپولیس گل‌ خورد رفتاری که گل‌محمدی داشت با رفتار ساپینتو که تیمش گل زده بود مقایسه شود می بینید که اثر منفی رفتار سرمربی استقلال به گل‌محمدی کمک کرد تیمش برنده شود.

حمله پیشکسوت استقلال به ساپینتو و برخی هواداران

به گزارش زنهار، پیروز قربانی در مورد اینکه بسیاری از منتقدان بر این باور هستند که رفتارهای ریکاردو ساپینتو باعث شد تا استقلال این فصل به قهرمانی نرسد، اظهار داشت: تا قبل از فینال جام حذفی اعتقاد داشتم ساپینتو را می‌توان نگه داشت اما رفتارهای او در دربی ۱۰۱ کاملاً در نتیجه بازی تأثیرگذار بود. صحنه‌ای که استقلال گل زد و پرسپولیس گل‌ خورد رفتاری که یحیی گل‌محمدی داشت با رفتار ریکاردو ساپینتو که تیمش گل زده بود مقایسه شود می بینید که اثر منفی رفتار سرمربی استقلال به گل‌محمدی کمک کرد تیمش برنده شود.

**به ساپینتو و دستیارانش صحبت‌های عامه‌پسند زدن یاد داده‌اند

وی افزود: به هر دلیلی ساپینتو اخراج شد، حرکاتی که انجام داد در شأن سرمربی استقلال نبود حتی اگر داور بی‌دلیل به او کارت قرمز داده بود. رفتارهای ساپینتو بعد از گل بسیار بد بود و این شخص متوجه نشده شخصیت حقوقی او به عنوان سرمربی استقلال نباید به شکلی باشد که اعتبار باشگاه زیر سؤال برود. به ساپینتو و دستیاران خارجی‌اش یاد داده‌اند چگونه مصاحبه کنند. حرف‌های ساپینتو کاملاً عامه‌پسند است تا عده‌ای را حامی خود کند، روی ماتا دستیار وی بعد از رفتار به دور از شأن ساپینتو حرف‌هایی زد که نشان می‌دهد کاملاً یاد گرفته‌اند چگونه حقیقت را وارونه جلوه دهند. طیف وسیعی از هواداران استقلال حامی ساپینتو شده‌اند در حالی که وقتی از لحاظ فنی استقلال را بررسی می‌کنیم ساپینتو با تیمی که مستحق قهرمانی بود هیچ جامی نگرفت. ذهن حامیان ساپینتو را با گفتن حرف‌هایی منحرف کرده‌اند و نگذاشتند ضعف‌های او دیده شود و چه بسا ضعف‌ها را نقطه قوت نشان دهند.

**مردم فراموشکاری داریم

پیشکسوت تیم استقلال در مورد توهین‌هایی که به سید حسین حسینی شد و در توییتی در فضای مجازی خانواده وی را تهدید کرده اند، تصریح کرد: متأسفانه باید قبول کنیم در جامعه‌ای دروغ‌پسند زندگی می‌کنیم. مردم دوست دارند واقعیت‌ها را نبینند و نشوند. تا دلتان بخواهد علامه دهر داریم و هر کسی که حقایق را برای آنها آشکار می‌کند مورد انزجار و نفرت عمومی قرار می‌گیرد. مردم فراموشکاری داریم که یادشان می‌رود استقلال با دروازه‌بانی سید حسین حسینی فصل قبل قهرمان لیگ برتر شد و کمترین گل خورده هم برای این تیم بود. تیم بدون باخت اول شد و رکوردهای متعددی را ثبت کرد. به کسی توهین نمی‌کنم ولی فضای مجازی به محل اظهارنظر افراد مختلفی شده که در مواقعی با لباس دوست تفرقه‌پراکنی می‌کنند و هیچ‌کس از اظهارنظرهای تند افراد غیرمتخصص و آشوب‌طلب در امان نیست.

**جامعه ما پر از هجویات شده است

وی خاطرنشان کرد: خودشان را صاحب‌نظر می‌دانند و نظرات کاملاً بی سوادانه، دور از واقعیات و سرشار از مشکلات درون جامعه که خیلی سطح پایینی پیدا کرده و به کم راضی هستند مطرح می‌شود و بهترین توصیه دنبال نکردن حرف‌های بی محتوای افراد بی‌هویت است. مردم ما سطح اجتماعی خود را خیلی پایین آورده‌اند و خوراک خبری آنها از فضای مجازی مملو از دروغ و تزویر می‌گیرند. الگوهای جامعه ما افراد بی‌سوادی هستند که نظر کارشناسی بلد نیستند. هر چه قدر هم تلاش می‌کنی تا جامعه را آگاه کنی بیشتر خودت ضرر می‌کنی بس که پر از هجویات شده‌اند. بارها شده به خاطر کارشناسی‌های منطقی آماج حملات قرار گرفته‌ام ولی اهمیتی ندارد چون سواد و تخصصی پشت این حملات نیست. امثال سید حسین حسینی هم باید دایورت کنند و حرف‌های نادرست را منحرف کنند. جامعه مترقی و رو به رشدی را نمی‌بینیم پس در این جامعه باید مراقب اظهارنظرهای پوچ بود و اسیر آنها نشد.

**در ورزش ایران قحط الرجال موج می‌زند

قربانی در واکنش به اینکه جای پیشکسوتانی که برای استقلال زحمت کشیده‌اند در این باشگاه کمتر دیده می‌شود، تصریح کرد: در ورزش ایران قحط الرجال موج می‌زند و فقط مختص فوتبال نیست. آدم‌هایی که در فدراسیون‌های مختلف در حال چرخش هستند بدون آنکه کار بزرگی کرده باشند. استقلال به خاطر انتخاب‌های غلط از نظر مدیریتی دچار مشکل شده است. ثبات مدیریتی که در پرسپولیس وجود داشته در این سال‌ها در استقلال وجود نداشته است. عمدی و سهوی بودن این موضوع را نمی‌دانم ولی اجازه دادن نمی‌شود تا آدم‌هایی با تفکرات نوینی وارد شوند. مدیرانی داریم که زمان رفتن آنها را فقط خدا می داند و هیچ جوره دل نمی‌کنند. جامعه فوتبالی خود را با کشورهای مترقی فوتبالی مقایسه کنیم. در بسیاری فدراسیون‌ها رئیس بعد از چهار سال عوض می‌شود یا در وزارت ورزش چنین اتفاقی رخ می‌دهد اما خیلی از مدیران رده‌های پایین‌تر از ریاست تغییر نمی‌کنند. ثبات مدیریتی خوب است به شرطی که مدیران آورده داشته باشند. آدم‌های بدون آورده و خروجی مثبت، سال‌ها می‌مانند و به افراد صاحب افکار نوین و مترقی فرصت داده نمی‌شود، آن‌وقت می‌گوییم چرا ورزش ایران در حال درجازدن است.

دیدگاه شما