حسرتی که به دل «دیاباته» ماند؛ یاغیِ نیمکت‌نشین

مهاجم مالیایی پرسپولیس نتوانست در مقابل تیم سابق خود فرصت بازی به‌دست بیاورد و نیمکت‌نشین بود.

حسرتی که به دل «دیاباته» ماند؛ یاغیِ نیمکت‌نشین

به گزارش زنهار، مدیران باشگاه پرسپولیس برای تقویت خط حمله تیم‌شان در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه به سراغ جذب مهاجم خارجی رفتند و در کنار یورگن لوکادیا، سرخ‌پوشان پایتخت شیخ دیاباته را هم جذب کردند تا مهاجم بلندقامت مالیایی در قامت یک یاغی به فوتبال ایران بازگردد و بعد از آنکه توانست همراه تیم استقلال به عنوان آقای لیگ برتر برسد، حالا امید داشت تا در نقش مهاجم تیم پرسپولیس بتواند روزهای خوبی را در جمع سرخ‌پوشان پایتخت بگذراند. دیاباته در شرایطی به پرسپولیس پیوست که در ابتدا مشخص بود یحیی گل‌محمدی موافق امضای قرارداد با او نیست اما در نهایت با رایزنی‌های انجام شده از سوی مدیران باشگاه پرسپولیس، گل‌محمدی برای جذب شیخ دیاباته چراغ سبز نشان داد تا این مهاجم بلندقامت به جمع سرخ‌پوشان پایتخت اضافه شود. مصدومیت‌های پی در پی به مانند دوره حضور دیاباته در استقلال باعث شد تا او نتواند عملکرد قابل‌قبولی در تیم پرسپولیس داشته باشد و جالب آنکه شانس حضور در دربی پایتخت را هم به‌دست نیاورد.

حسرت حضور در دربی با پیراهن پرسپولیس!

شیخ دیاباته که در دوران 2 فصل حضورش در استقلال تنها در یک مسابقه دربی توانست شانس بازی به‌دست بیاورد و در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی برای آبی‌پوشان پایتخت به میدان رفت، امید داشت که زمان حضورش در جمع سرخ‌پوشان پایتخت بتواند جبران‌مافات کند و شانس بیشتری برای بازی به‌دست آورد اما به دلیل مصدومیت، دیاباته بارها از فهرست پرسپولیس خارج شد و نتوانست همراه سرخ‌پوشان پایتخت باشد. مهاجم مالیایی در دربی رفت در لیگ بیست‌ودوم به دلیل مصدومیت غایب بود و در بازی برگشت با وجود رسیدن به فرم ایده‌آل، یحیی گل‌محمدی تصمیم گرفت تا روی نام دیاباته خط قرمز بکشد تا او جایی در فهرست پرسپولیس در دربی‌های پایتخت در طول لیگ بیست‌ودوم نداشته باشد. شرایط برای مهاجم بلندقامت سرخ‌پوشان پایتخت در جام حذفی متفاوت پیش رفت و او شب گذشته شانس حضور در فهرست پرسپولیس برای دیدار با استقلال در فینال جام حذفی را به‌دست آورد اما با وجود نبرد 120 دقیقه‌ای دو تیم، خبری از حضور دیاباته در زمین مسابقه نبود و او از روی نیمکت نظاره‌گر قهرمانی تیمش بود تا نتواند حتی یک دقیقه در مقابل تیم سابق خود فرصت بازی به‌دست آورد!

خداحافظی با دو خارجیِ سرخ‌پوش؟

دیاباته در فصلی که گذشت تنها در 3 مسابقه در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت حضور پیدا کرد و در 6 بازی هم در نقش یار جانشین به جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی اضافه شد و در سایر دیدارها به دلیل مصدومیت و یا ناآمادگی فنی و صلاحدید گل‌محمدی نتوانست برای پرسپولیس به میدان برود که آمار ضعیفی است. البته که در گلزنی مهاجم مالیایی موفق عمل کرد و توانست در دوئل با صنعت‌نفت آبادان (2 بار) و مس کرمان برای تیمش گلزنی کند و سرخ‌پوشان پایتخت را به دو برد ارزشمند رساند. یحیی گل محمدی شب گذشته بعد از قهرمانی تیمش در جام حذفی از نیاز پرسپولیس به تقویت در بازار تابستانه پرده برداشت و به نظر می‌رسد که سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت با توجه به اتمام قرارداد دیاباته و عملکرد پرنوسان او، تمایلی به تمدید قراردادش ندارد. در کنار دیاباته، لیاندرو پریرا که در مسابقه شب گذشته به دلیل مصدومیت غایب بود و حتی در جشن قهرمانی سرخ‌ها هم شرکت نکرد، دیگر بازیکنی است که به درهای خروج پرسپولیس نزدیک شده و به نظر می‌رسد که برای فصل آینده احتمالاً نام این دو مهاجم خارجی از فهرست سرخ‌پوشان پایتخت خارج خواهد شد. البته که پریرا برخلاف دیاباته هنوز یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و همین مسئله باعث ابهام در ادامه حضور این مهاجم برزیلی در جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی شده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار