مدافع استقلال جدا شد تا به پرسپولیس برود!

مدافع چپ استقلال قراردادش را با آبی‌پوشان پایتخت فسخ کرد و از جمع بازیکنان این تیم جدا شد.

مدافع استقلال جدا شد تا به پرسپولیس برود!

به گزارش زنهار؛ مسئولان سازمان لیگ زمان انجام نقل‌وانتقالات تابستانی را از روز بیستم خردادماه تا هشتم تیرماه اعلام کرده‌اند و انتظار می‌رود به مانند رویه هر ساله، نقل‌وانتقالات جذابی در انتظار فوتبال ایران باشد. البته که وضع قوانینی مانند افزایش سهمیه جذب بازیکن خارجی، ایجاد سقف قرارداد و البته ممنوعیت عقد قرارداد دلاری باعث شده تا نقل‌وانتقالات پیش‌رو تحت‌تاثیر قرار گیرد اما با این‌حال به نظر می‌آید که روزهای جنجالی و البته هیجان‌انگیزی در پیش است.استقلال که در لیگ برتر و جام حذفی ناکام در قهرمانی بود، احتمالاً یکی از تیم‌های فعال در بازار تابستانه است. هر چند سرنوشت سرمربی این تیم برای فصل آینده مشخص نیست و گمانه‌زنی‌هایی درباره پایان همکاری با ریکاردو سا پینتو به گوش می‌رسد و این احتمال وجود دارد که سرمربی پرتغالی آبی‌ها برای لیگ بیست‌وسوم شانس حضور روی نیمکت استقلال را از دست بدهد.

فسخ جنجالی «جلالی»

آبی‌پوشان عملکرد پرفرازونشیبی داشتند و از شب گذشته عملکرد بازیکنان این تیم زیر ذره‌بین هواداران رفته و آن‌ها خواهان حذف نام چند بازیکن از فهرست تیم‌شان هستند. در شرایطی که هنوز فصل نقل‌وانتقالات از راه نرسیده، ابوالفضل جلالی مدافع چپ استقلال که فصل گذشته با پافشاری فرهاد مجیدی به استقلال آمد و به جمع آبی‌پوشان پایتخت پیوست، در اقدامی عجیب و غیرمنتظره صبح امروز به ساختمان سازمان لیگ رفت و قراردادش را با استقلال فسخ کرد!جلالی در شرایطی اقدام به فسخ یک‌طرفه کرده که در ابتدای لیگ بیست‌ودوم او قراردادش را به مدت 2 فصل با آبی‌پوشان پایتخت تمدید کرد اما حالا در شرایطی که یک فصل دیگر از قرارداد ابوالفضل جلالی باقی‌مانده بود، او ساز جدایی کوک کرد و اگر ادله کافی برای فسخ قرارداد نداشته باشد، می‌تواند روزهای پرچالشی را در پیش‌روی داشته باشد.

پایان روزهای پرمناقشه در استقلال

ابوالفضل جلالی فصل گذشته در شرایطی با اعتماد فرهاد مجیدی از سایپا به استقلال آمد که به دلیل مصدومیت‌های سریالی، جلالی شانس حضور در فهرست استقلال را در هفته‌های ابتدایی از دست داد و جعفر سلمانی با عملکرد خوب خود توانست جای او را در ترکیب آبی‌ها بگیرد. مدافع چپ جوان استقلال در فصل گذشته در 7 بازی در ترکیب اصلی قرار گرفت و در 5 مسابقه هم به عنوان یار جانشین به ترکیب آبی‌ها اضافه شد که ناکام در گلزنی و یا گل‌سازی بود و در دوئل با سلمانی رقابت را باخت.مدافع چپ استقلال امید داشت با حضور ریکاردو سا پینتو فرصت بازی بیشتری را به‌دست آورد اما با وجود اعتماد سا پینتو به او در روزهای ابتدایی فصل، نظر سرمربی پرتغالی نسبت به ابوالفضل جلالی تغییر کرد و او خیلی زود به بازیکنی نیمکت‌نشین و حتی سکونشین تبدیل شد. بررسی آمار و ارقام نشان می‌دهد که جلالی با توجه به اینکه به طور کامل در فصل جاری در دسترس کادرفنی بود، در 7 بازی در ترکیب اولیه استقلال حضور یافته و در 11 مسابقه هم در نقش یار جانشین به ترکیب آبی‌ها (در لیگ برتر و جام حذفی) اضافه شده است.جلالی با انجام 30 مسابقه در ترکیب استقلال در لیگ برتر و جام حذفی تصمیم به فسخ قرارداد گرفته است؛ آن‌هم در شرایطی که یک گل و یک پاس گل در کارنامه او به چشم می‌خورد. جالب آنکه مدافع چپ آبی‌ها از این تیم شانس حضور در تیم ملی و حتی جام جهانی را هم به‌دست آورد و در دیدار مقابل تیم ملی آمریکا به میدان رفت اما برخلاف کارلوس کی‌روش، هم‌وطن او ریکاردو سا پینتو اعتقاد چندانی به سبک بازی جلالی نداشت و جعفر سلمانی را به او ترجیح می‌داد تا در نهایت ابوالفضل جلالی تصمیم به جدایی از استقلال بگیرد.

پیش به سوی اردوی رقیب؟

ابوالفضل جلالی در شرایطی اقدام به فسخ یک‌طرفه قراردادش کرده که مشخص نیست با توجه به اینکه او تحت قرارداد باشگاه استقلال بوده، آیا این فسخ پذیرفته می‌شود یا خیر. در صورت پذیرش فسخ جلالی و عدم شکایت استقلالی‌ها و جدایی او، مدافع چپ استقلال با سابقه بازی در جام جهانی 2022 قطر می‌تواند یکی از چهره‌های خبرساز بازار نقل‌وانتقالات تابستانه باشد.مدافع 24 ساله استقلال در طول فصل اخیر بارها نامش در حوالی پرسپولیس مطرح شد و با توجه به اینکه سرخ‌پوشان پایتخت در پست دفاع چپ نیاز به تقویت دارند، احتمال انتقال او به جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی می‌تواند یکی از انتقال‌های جذاب بازار تابستانه را رقم بزند. در کنار پرسپولیس، از تیم تراکتور تبریز به عنوان یکی از مشتریان ابوالفضل جلالی در بازار تابستانه یاد می‌شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار