تهمت زشت و بی ادبانه یک پرسپولیسی به امیر قلعه نویی!

کاپیتان سابق پرسپولیس انتخاب رضا عنایتی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب غیرکارشناسانه تلقی می‌کند.

تهمت زشت و بی ادبانه یک پرسپولیسی به امیر قلعه نویی!

به گزارش زنهار؛ بهروز رهبری فرد چهره موثر پرسپولیس در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ و کاپیتان این تیم، انتخاب رضا عنایتی به عنوان سرمربی تیم امید را انتخابی بدون کارشناسیِ مناسب تلقی کرده و معتقد است قهرمانی پرسپولیس در این انتخاب بی‌تاثیر نبوده است.بهروز رهبری‌فرد در مورد قهرمانی پرسپولیس و همین‌طور انتخاب سرمربی تیم ملی امید صحبت‌های جالبی را مطرح کرد.

بهروز رهبری‌فرد ابتدا با اشاره به قهرمانی پرسپولیس در لیگ ۲۲ گفت: پیشکسوت که در فوتبال ما معنایی ندارد. به همین دلیل به عنوان یک هوادار قدیمی پرسپولیس قهرمانی این تیم را به یحیی گل‌محمدی، دستیارانش، افشین پیروانی، باشگاه و همین طور مجموعه تیم و به خصوص هواداران تبریک می‌گویم. پرسپولیس اگرچه در چند بازی نیم‌فصل دوم عملکرد خوبی نداشت که این موضوع برای هر تیمی در دنیا طبیعی است، اما خودش را خیلی خوب جمع کرد و درنهایت هم قهرمان شد.

رهبری‌فرد ادامه داد: عملکرد پرسپولیس را در ۷ بازی آخر ببینید؛ این تیم ۱۶، ۱۷ گل زده و تنها یک گل خورده. تیمی که در دو بازی آخر مقابل گل‌گهر با آن همه بازیکن و در بازی آخر مقابل نساجی آن هم در زمین حریف با آن شرایط حساس و فشارهای روحی گل‌های زیادی می‌زند و گلی هم دریافت نمی‌کند شایسته قهرمانی است.

کاپیتان سابق پرسپولیس در مورد صحبت‌های برخی بازیکنان و مربیان تیم‌های استقلال و سپاهان هم گفت: این صحبت‌ها آن‌قدر بچگانه است که نباید به آن‌ها توجه کرد. همیشه از همان روزهایی که ما فوتبال بازی می‌کردیم هر تیمی که قهرمان نمی‌شد این بهانه‌ها را می‌آورد. هیچ‌کس هم برای یک بار هم که شده نگفت فوتبال پاک و ناپاک چیست. طرف حرف من برخی بازیکنان سپاهان هستند. شما اگر ادعا داشتید، به جای این بهانه‌ها ملوان را می‌بردید. ساپینتو هم همین‌طور. شما اگر شایسته قهرمانی بودید رفت و برگشت به سپاهان نمی‌باختید و بازی رودررو با پرسپولیس را واگذار نمی‌کردید. یعنی اگر استقلال به پرسپولیس نمی‌باخت و بعد هم با نفت آبادان مساوی نمی‌کرد، فوتبال تمیز می‌شد؟

او در مورد انتقاداتی که در مورد برگزاری بازی پرسپولیس و پیکان در ورزشگاه آزادی مطرح شده نیز اضافه کرد: خب چه ربطی به پرسپولیس و یحیی دارد؟ یعنی یحیی آن‌قدر قدرت دارد که برای هر بازی ورزشگاه تعیین کند؟ این تصمیم حتی از قدرت سازمان لیگ هم خارج بود و شورای تامین با توجه به حضور زیاد هواداران چنین تصمیمی را گرفت. من مانده‌ام این‌ها چه ربطی به پرسپولیس دارد. قبلا هم گفته‌ام همیشه این بهانه‌ها بوده و ادامه خواهد داشت. به هرحال تیم‌های بازنده باید حرفی برای گفتن به هوادارنشان داشته باشند.

رهبری‌فرد در ادامه به تیم ملی امید و انتخاب رضا عنایتی به عنوان سرمربی اشاره کرد: خب پس از حضور امیر قلعه‌نویی در تیم ملی بزرگسالان، حالا شاهد انتخاب رضا عنایتی برای تیم امید هستیم تا دورهمی استقلالی‌ها در تیم‌های ملی تکمیل شود. شک نکنید وقتی پرسپولیس قهرمان شد فدراسیون این انتخاب را انجام داد تا همه‌چیز مساوی شود. یعنی قهرمانی پرسپولیس و حضور استقلالی‌ها در تیم‌های ملی. سوال من این است رضا عنایتی که دوست خوب من هم هست بر اساس چه رزومه‌ای برای تیم ملی امید انتخاب شده؟ در کدام تیم پایه کار کرده و عملکرد خوبی داشته است؟ من فکر می‌کنم در کشور ما تیم امید تنها برای این تشکیل می‌شود که فوتبال ما محروم نشود. یعنی هر ۴ سال یک تیمی را جمع می‌کنند، یک سرمربی هم انتخاب می‌کنند تا این بازیکنان برای تیم بزرگسالان تجربه به دست بیاورند. وگرنه چنین انتخاب‌هایی هیچ منطقی ندارد. مگر می‌شود مربی که هیچ رزومه و کارنامه‌ای ندارد را یک‌شبه به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب کنند؟

از رهبری‌فرد در مورد فرد موردنظرش برای هدایت تیم امید پرسیدیم که جواب داد: من که نباید کسی را مدنظر داشته باشم. فدراسیون باید بهترین انتخاب را داشه باشد. مربیگری در تیم‌های پایه با بزرگسالان زمین تا آسمان متفاوت است. اگر شک دارید از حمید علی‌دوستی بپرسید. اگر مربی واجد شرایط نداریم، باید یک سرمربی بزرگ خارجی و بارزومه در تیم‌های پایه را انتخاب کنند تا نتیجه بگیریم. وگرنه همان که گفتم این تیم فقط برای کسب تجربه است و انتخاب سرمربی‌اش هم برای جمع شدن استقلالی‌ها در تیم‌های ملی است. آن هم به این دلیل که پرسپولیس قهرمان شده و هیچ انگی به فدراسیون نخورد.

رهبری‌فرد در پایان گفت: پیشنهاد می‌دهم از این به بعد یک مسابقه دوومیدانی بین تمام مربیان لیگ برتری برگزار کنند و هرکس اول شد سرمربی تیم امید شود. حتی در این صورت هم مطمئنم انتخاب بهتری نسبت به انتخابی که حالا صورت گرفته انجام می‌شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار